Fråga: någon som INTE får färgskiftningar/vågor från kanten av skärmen ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av sir_erken, 12 apr 2012.

1. sir_erken

sir_erken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

som rubriken. har doat två grå hox eftersom skämen reagerar som en vanlig led dataskärm när man trycker längs kanterna ,vågor från/färgskiftningar från tryckpunkten .

ska jag doa en till eller är alla så?

2. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Enligt HTC själva så ska det felet DOAs.

3. thomasd79

thomasd79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har det på vänster sida om man trycker ganska hårt. Vet inte om jag ska DOA. Telefonen fungerar ju felfritt i övrigt. Om jag ger f*a i att trycka hårt på kanten så är det ju inget problem. Om det kommer en bättre batch om några månader kanske man kan lämna in den då? De lär ju inte kunna laga den så förmodligen får man en ny :)

4. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Upptäckte att jag också får det på min annars så felfria HOX. Som föregående talare påpekar, är det något man egentligen behöver bry sig om eller är det något som kan förvärras och därför bör DOA:s?

5. Johanboyboy

Johanboyboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det jag frågar mig är följande; Varför i helvete ska man hålla på och trycka hårt på skärmen? Så händer väl på alla tv och dataskärmar, men inte fan sitter man och trycker hårt på skärmen för det.

Evilomatic, Orginal, kalof och 1 annan gillar detta.
  6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har inte märkt något på min tar inte i jätte hårt men jag har klämt lite runt telefonen

7. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

jag får det då inte jag.

8. thomasd79

thomasd79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Chattade med htc för å se vad de sa om detta med "färgvågorna"

Please wait while we find an agent to assist you...Du har kopplats till PerPer: Hej Thomas, tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu.

Per: Om telefonen är felaktig vid köp så är det bäst att så fort som möjligt lämna tillbaka den till återförsäljaren och be om en ny.

Per: Vem är det du köpt telefonen av? Olika återsösäljare ger olika DOA-period.

Thomas: Men är den felaktig? har läst vissa som lämnat in den 5 gånger med samma problem.

Per: återförsäljare*

Thomas: Köpt den av tre

Per: I princip så finns det ingen funktion i telefonen som kräver att man ska trycka så pass hårt att dessa färgvågor uppstår.

Per: Detta händer på alla LCD-skärmar, färgvågor uppstår vid "onödigt hårt" tryck.

Thomas: Det är lite det jag menar. Men du tror inte att det förvärras med tiden? Men isf gäller väl garantin på detta?

Per: Om LCDn blir värre med tiden så kan den skickas in på reparation. Om det går på garantin så är upp till reparationsteknikern att ta reda på när den väl är inne.

Per: Så länge skadan inte beror på yttre åverkan eller fuktskada så ska det inte vara problem att reparera den på garanti.

Thomas: Ok, då behåller jag den, för annars är det en underbar telefon! Tack för mig!

Per: Är det något annat jag kan hjälpa till med?

Per: Jättebra för övrigt att du är nöjd med telefonen!

Thomas: När du ändå är på tråden, har hört om en uppgradering i vissa länder till 1.27 eller 1.28. Vet du något om detta?

Per: Tyvärr har jag ingen information om uppdatering i nuläget, men du kan med jämna mellanrum antingen kontakta oss eller kolla HTCs Facebooksida för senaste information.

Thomas: ok!

Phoenix95 gillar detta.
  9. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det händer mig också...meeen man trycker ju aldrig så hårt i vardagligt bruk. Varför ska telefonen DOAs för det?

10. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Undrar också om de är någon som INTE har de vid hårt tryck? Och just att HTC säger att man ska DOA gör ju att man känner sig mer eller mindre tvungen.

11. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Talade precis med HTC support. Om man stör sig på det så kan man tydligen DOA:a den. Stör man sig inte på det så kan man gott fortsätta använda sin telefon. Om det mot förmodan skulle sprida sig och förvärras kan man använda sig av garantin för att få det reparerat.

Upptäckte detta "problem" personligen precis nu efter att ha läst det i denna tråden så jag har inte stört mig på det tidigare och ser då ingen anledning till att heller lämna in telefonen.

12. none

none Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Händer INTE på min telefon. (sen har jag iofs. inte tagit i för kung och fosterland)

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Märkte att jag hade det efter att ha sett ett klipp på YouTube där dom visar det. Hade aldrig upptäckt det själv då jag aldrig trycker så hårt. Så jag tänker inte DOA pga det. Känns lite som om att OM jag slår min mobil i bordet så går den sönder.... DUH

Skickat från min HTC One X

Evilomatic gillar detta.
  14. WeeMaan

WeeMaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Försökt återskapa det jag sett på videorna men går inte.
    Min verkar ha klarat sig helt undan detta fenomen.

15. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Antar att det beror på att skärmen ligger närmare glaset.

16. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, men frågar dig själv om du ha tel i fickan och den kläms vid ena eller andra kanten. Vad händer då? en gång är inget problem, men 100gr lär det uppstår problem. HTC har sagt att det inte ska vara så (http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-screen-flex-flaw-we-would-never-let-that-ship-50007596/). Bättre safe than sorry. Jag skickade länken till HTC och då tycker de att jag ska DOA tel, samma sak när jag pratar med de i tel.

17. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om inte vissa lurar har det problemet, så ska det inte vara så..

18. bennolenno

bennolenno Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

1​
    Jag får också vågor i stort sett överallt längs kanten om jag trycker hårt. Det hade jag inte doat för. Tyvärr har jag även ett område i vänstra hörnet som ger vågor när jag trycker nån cm innanför kanten. Där behöver jag inte ens trycka särskilt hårt.

19. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

har skickat in samma länk till htc. Deras svar är kort och gott:
    Så ska det inte vara, skicka in den till återförsäljare inom 14 dagar så får du ut en ny

20. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Dom som påstår att man måste ta i "utav bara helvete" har inte felet, det är många (exempelvis jag) som kan få färgskiftningar av vanligt användande. Jag behöver bara röra kanten så ser jag "felet". Och trots allt är det HTC själva som har sagt att det är ett fel som går på DOA.