Någon som kan tipsa om bra nyttoprogram till x10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av dragontrumpetare, 30 jul 2010.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag börjar bli smått tokig på min bror när han skall skryta om sin jädrans Iphone 4. Så nu kommer jag med frågor för att se om det finns några bra nyttoprogram som möjligen inte Iphone har.

MIn bror skryter som sagt att han minsan kan göra kartor där han själv ritar in vad folk ska och sedan skickar enkelt via MMS. Inte för att jag förstår själv varför jag skall behöva rita in det för egen maskin, men nåja. En annan sak som han kom med var om man kunde scanna in en text via kameran och sedan skicka via SMS. Finns det något liknande. Och kan man göra en Skärmdump/Printscreen? Kom gärna med flera förslag som min X10 klarar bättre än hans Iphone för hans skryt börjar verkligen gå mig på nerverna. Jag menar nu riktig smarta program som förenklar livet.... För som jag sa... nämner jag gps, blåtand, Stämapp för att stämma instrument t ex, svara han bara... gammalt.

Skulle inte förvåna mig att alla de riktigt bra apparna kostar pengar och vi kan inte köpa dessa via Market.

Last edited: 30 jul 2010
  2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Det där är väl en allmän android-fråga snarare än specifikt för X10?

3. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    I det här fallet, skulle jag nog snarare vilja säga att det är en X10 fråga.... eftersom jag har en X10'a. Har nämligen själv upptäckt att alla program inte alltid funkar för just X10. Det skall funka bra för det sätt man styr en X10. Så jag tycker nog den funkar bra här.

4. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Testa BABELDROID eller Alchemy Clip från MARKET dessa scannar in text som du sedan kan klistra in i SMS tror jag, har ej använd dem.

BUBBLE och Advanced Bubble Level gör att du kan använda din mobil som vattenpass!!

Barcode Scanner är också bra att ha

Last edited: 30 jul 2010
  5. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag undrar hur tuff och glad din bror blir när han ska ha nytt batteri
    Ja skulle aldrig kunna tänka mig köpa IP4, bara tanken på att vara utan mobil när det är dags att byta batteri avskräcker mig, för alla köper IP4 samtidigt då betyder det att om ca 2 år ska alla ha nytt batteri, snacka om över belastning på Apples service ställe när alla ska ha batteri utbyt och vilka väntetider det blir ho ho, mycket enklare med Xperia X10 bara köpa nytt batteri och man slipper vara utan mobil.

6. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

nja om två år så ska alla som har iphone 4 uppgradera till iphone 5/6

7. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har inte hatt en mobil så pass länge så batteriet blir kasst.

8. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Moderna batterier brukar i praktiken räcka betydligt längre än så, så länge man inte låter de ligga urladdade en längre tid. Min Nokia 8850 använde jag i ca 6 år utan att märka att batteriet blev sämre och så är det nog i majoriteten av telefoner. De flesta verkar dock byta telefon betydligt oftare än så. Sen att folk väljer att slänga ut mella 5000-7000 kronor på en telefon vart och vartannat år är för mig obegripligt.

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Batteriets hållbarhet tror jag inte är något problem Frugans t39:a har inget problem trots att den väl borde rätt många år på nacken. Iphonen förväntas man väl byta ut när de släpper en ny modell med buller och bång. De gamla lurarna är det väl ur apples synpunkt bara bra om de försvinner som elektronikskrot.....men så ser väl iofs alla företag i branchen på sina gamla apparater.
    Det är däremot oslagbart praktiskt att kunna ha ett reservbatteri tillgängligt när det är långt till ett lämpligt eluttag. Det funkar inte på Iphone som alltså inte ens klarar "multitasking" på energisidan.
    Det här var ju knappast något tips om bra nyttoappar till våra X10:or.

10. Gnarlshead

Gnarlshead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har personligen ingen erfarenhet av Iphone, men ett program som jag tycker är rätt bra är andFTP. Har en trådlösrouter (DIR 685) hemma med en egen hårddisk (150gig) som jag sedan använder som en FTP server och med hjälp av andFTP i min x10 så kommer jag åt personliga filer vart jag än är i världen, samt har möjlighet att ladda upp allt möjligt från x10 till min FTP hemma.

11. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Äppelskrutt 4 är ju ett skämt. Du kan ju visa Track-id exempelvis. Det är ju tämligen exklusivt för SE. Det har jag tystat många äppelskruttsfanatiker med. Sen kan du ju fråga om hur många program han kan ha öppna samtidigt utan att behöva stänga dem.

Sen är det ju bättre att ha en Android än att haka på populistspåret och köra med äppelskrutt. Folk som inte har karaktär och som har dåligt självförtroende och vill vara "som alla andra" är det som kör hårt med äppelskrutt. Tragiska människor som inte begriper något. Precis som de som gillar andra lag än AIK. De har inte begripit att det enda lag man kan gilla är AIK när man kommit till insikt hur saker och ting ligger till i livet.

12. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Där finns track-id liknade till äppelskrutten, vet inte vad det heter men fungerar liknade.

13. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Keeper för att spara lösenord osv... Evernote för noteringar.. Bankdroid för bankkonton..

14. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Shazaam eller något liknande tror jag.

15. Adevade

Adevade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ladda ned ett nytt tangentbord, som SlideIT. Öva lite, bli snabb och utmana sedan honom i en skrivtävling ;)

16. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja men SE var först.

17. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Iphone har mer färdiga appar. Det var inte därför jag valde Android. Men gör en egen liten custom app och ladda in direkt i din egen telefon, eller ladda ned en 'Pretty girl / men' app så trumfar du honom.

Jag valde X10an för en grymt bra kamera, suveränt stor och högupplöst skärm, och gillar även vackra former.

Last edited: 31 jul 2010
  18. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som någon nämde här barcode scanner och så får du ta ner appen iglaset, för att lätt få info och åsikter om div. öl vin och spritsorter genom att scanna deras streckkod.

Sen appen googgles är ju riktigt fräck tycker jag, du kan ta kort på en text och den översätter den, du kan ta tex kort på "pariserhjulet" och få info om detta.

Sen har vi ju spelemulatorerna Nesoid, Snesoid som är riktigt kul, att man kan köra sina gamla klassiska nintendo spel i telefonen är en höjdare. Går ju även fint att koppla till en wii control om man vill det. Även PSX4Droid finns ju ute nu..

Sen en riktigt fräck app är ju PhoneMyPC, där man kan använda telefonen som mus och tangentbord för din dator, du kan kolla "live" på telefonen vad som sker på din dator, slår du tex på din webcamera så kan du använda telefonen för att kolla upp vad som sker hemma!

Mp3Download är en app som Iphone saknar och är riktigt bra...

Sen har ju vi X10 ägare fått Viasat gratis i ett halvår, också en fräck och bra app.

Även Timescape tycker jag är något som är riktigt snyggt och inte finns i Iphonen..

Fattar inte varför man köper en Iphone... o_O

19. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kan du inte bara visa widgets rent generellt?

20. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Visa en alternativ browser? Apple tillåter väl fortfarande inte någon annan browser än sin egen på iphone?