Diskussion: Någon som kör faux123 kernel?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av mekanismen, 18 jan 2012.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Har testat franco.Kernel i ett par dagar nu och det må vara så att det blivit nåt svaj för mig, men det kändes som att batteritiden blev bra mycket sämre än med stock. Så nu kikar jag lite på faux kernel till GN, och undrar om det är någon här som har prövat/prövar den nu?

Fick inte ens ut 12 timmar med 2 timmar screen on time med franco av någon anledning, och jag vill få ut (om möjligt) det dubbla, minst.

2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag har riktigt bra batteritid med franco. Ännu bättre blev det med senaste radion. Frågan är om du borde köra ett fullständig wipe och lägga in igen.

3. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det känns nästan så... Nånting måste ha gått åt helvete. Kör originalkerneln som hänger med AOKP just nu, vilken det nu är, och idle drar luren inte mer än 1%/2h. Riktigt trevligt. Eftersom jag wipeade allt innan jag flashade in det jag har nu borde jag egentligen bara kunna flasha franco igen oh pröva. Får göra det senare ikväll och återkomma!

4. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nu har jag flashat om allt helt fresh. Körde superwipe-script och flashade sen både AOKP Build 19, gapps och franco nightly #13. Idle drar den nu ca 1% i timmen (dubbelt så mycket som stock), när jag använder den, som nu, känns det som att batteriet bara rinner iväg. Vad gör jag för fel egentligen...?

5. Astrofaes

Astrofaes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur ser förhållandet mellan Awake och Screen on ut för dig? Om allt står rätt till borde de stämma överens rätt bra. Annars kan det vara så att det är någon app som ligger och drar i bakgrunden.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

6. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

1% och dubbelt än stock?? Vad har du för super mobil... Jag har inte i närheten av 1% med stock och nu så är det väl lite bättre.

7. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

I förrgår wipeade jag all och körde in AOKP och inget annat. Så vitt jag vet är det stock kernel som hänger med den romen. Då hade jag telefonen på under natten och när jag vaknade hade den dragit fyra procent på åtta timmar.

8. Astrofaes

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Släng in franco.Kernel så kommer du få se riktigt bra batteritider i idle. Cirka 1% var åttonde timme är inte omöjligt. Det går även att underklocka till 350MHz när skärmen är avstängd (ex. SetCPU) och överklocka till 1350MHz när mobilen används.

9. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Såhär ser det ut just nu. Frågan är om den har skärpt till sig... Tog nyss bort Google Currents om av någon anledning låg och gjorde någonting i bakgrunden trots att jag stängt ner appen.

Last edited: 19 jan 2012
  10. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Kanske skulle nämnt att jag kör franco nu, och underklockar till 350mhz när skärmen är släckt. Överklockar inte än så länge då jag inte ser ett behov. Känns som att jag får riktigt dålig batteritid i jämförelse med andra som kör samma setup. Problemet borde alltså ligga hos en app. Då är frågan vilken.

11. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Klickar jag på Operativsystemet Android i första vyn så står det:

CPU totalt: 19 m 31 s
    Behåll aktiv: 2h 17 m 18 s

Innebär det här att det är nån app som spökar?

12. Astrofaes

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Klicka på batterikurvan så får du en bättre överblick över när telefonen hålls vaken.

13. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Totalt glömt bort att man kunde göra så. Verkar inte vara så konstigt egentligen, bara att det verkar vara ett helt gäng 3G-drops nu nyligen... För visst är grön färg i linjen 3G och grå färg 2G?

Edit: Någonting blev helt klart bättre efter att jag pillade med minnestweaks i System Tuner. Har lyssnat på musik (med skärmen släckt) i ca. 25 minuter nu, och batteriet stannar fint på 46%.

Last edited: 19 jan 2012