Någon som lyckats använda spican som bredbandsmodem utan att stänga av telefonfunktio

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av capacitivedroids, 1 maj 2010.

1. capacitivedroids

capacitivedroids Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, när jag kontaktatde supportern för telenor och frågade dem om detta gav dem tills var att det inte går att ha telefonfunktionen igång samtidigt som man använder telefonen som bredbandsmodem..

Är det någon som lyckast?

syftar inte på tethering nu..
    fast om tethering funkar utan att hacka allt för mycket är ju det iof intressant..

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har du testat ? alla andra mbiler funkar till 100% normal när man använder de som modem

3. Nitram

Nitram Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag kör genom tethering for root users just nu men det är lite(en hel del trixande) men det funkar bra iaf

du måste först roota telefonen.

med bt finns det, tror jag, för ickerootad telefoner

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

menar ni att samsung inte har inkluderat denna funktion eller har de inkluderat det lite konstigt?

5. capacitivedroids

capacitivedroids Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej jaghar inte testat än, funderar på köpa denna lur. Attraktivt pris och storlek på den.

ok! Så med de flesta andra lurar funkar det perfa över bluetooth eller usb, med andra ord det påverkar inte telefonfunktionen?
    Då kan man ju skippa fasta bredbandet och bara köra över teleofonen med telenor... så länge man inte ska toktanka och behöver bandbredd... men 6-7mbit borde man kunna komma upp i om man bor i en stad..??

Last edited: 4 maj 2010
  6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 195
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du inte surfar speciellt mycket, ~någon timme per dag, så är det säkert ett utmärkt alternativ till den fasta linan.

I annat fall bör du tänka på att svarstiderna normalt sett ligger kring 100-250ms+ för 3G, vilket inte är så roligt att ha på huvudlinan alla gånger och rena mardrömmen för de som spelar online. Sedan påverkar alltid yttre faktorer som exempelvis vädret och hur högt belastad trafikstationen är och hur mycket annan trådlös utrustning som finns i närheten dina svarstider och i viss mån bandbredd.

Med fast lina slipper du nästan helt och hållet problem som långa svarstider, paketförluster och ofrivilliga frånkopplingar. Du slipper förstås också att vara utan lina om din telefon skulle gå sönder eller om du skulle tappa bort den.