Någon som skulle kunna hjälpa mig?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av ch08, 13 jul 2010.

1. ch08

ch08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Har postat ett liknande inlägg i applikationer forumet, men inget svar så jag tänkte jag postar ett liknande här då det kanske finns någon som har möjlighet att hjälpa mig som redan har en Milestone.
    Funderar på att införskaffa en Milestone, men då jag är blind skulle jag jättegärna vilja "se" hur den ser ut först. Eftersom den inte säljs i Sverige, förutom hos några nätbutiker så känns det lite fel att behöva betala nästan 4000 bara för att "se" telefonen och dessutom testa Talkback, en s.k skärmläsare som gör det möjligt att använda telefonen som blind eller synskadad. Eftersom att Talkback är ganska nytt så är jag inte heller helt säker på vad som är tillgängligt och inte är tillgängligt. Har försökt få grepp om vad som idag fungerar, men har fått ganska dåligt med information om det. Vet att webläsaren och den förinstallerade mailklienten inte är tillgängliga med Talkback.
    Så skulle någon kunna tänka sig att eventuellt installera Talkback på sin Milestone och testa lite vad som verkar fungera och dessutom testa om Talkback fungerar då ni bytt språk till svenska?
    Kan återkomma med mer information vad som ska isntalleras om någon är villig att hjälpa mig!
    Tack för all hjälp!

2. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Du har fått två svar i din andra tråd innan du postade detta meddelande.
    Bl.a annat har jag svarat dig där igår.
    Svarade följande:
    Talkback verkar fungera i webläsaren. Kan ju dock bara få det på engelska

Last edited: 13 jul 2010