Fråga: Någon som tappat sin Hox i backen?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MatDiggy, 13 maj 2012.

1. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är i Thailand, och skulle ut på snorkeltur. När vi kommer till båten så ligger den sjukt lång ned från bryggkanten, och man få klättra ned på bildäck knutna som någon typ av trappa. Jag hade mobilen i framfickan och hade en dålig känsla i kroppen av att något skulle gå åt h-vete.. vilket det naturligtvis gjorde..

När jag hävde mig ner i båten flög mobilen ur fickan och slog i båt däcket ned en smäll (några centimeter ifrån att hamna i plurret, phew!) . Den låg med skärmen nedåt så jag var beredd på det värsta. Jag plockade upp den och slängde snabbt ned den i min väska.

När jag lite senare var undersökte den var jag övertygad om att något på mobilen var rejält uppfuckat, men döm om min förvåning när jag inte kunde hitta minsta lilla repa, skrapmärke eller någonting alls!! När jag senare på hotellet tog en ordentlig titt så kunde jag fortfarande inte hitta ett enda märke!

Måste säga att hållbarheten och byggkvaliteten är i klass med min Desire, och det är inget dåligt betyg (eller så hade jag en salig tur!) :D

Har era Hoxar överlevt några fall ännu?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: 20 maj 2012
  2. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har tappat min en gång. Fick sig en törn på kanten av plastskalet och två ytterst minimala repor på skärmen. Har senare fått ytterligare små repor på skärmen vilket jag inte har någon som helst aning om hur de har uppkommit.

3. Kieran

Kieran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tapade faktist min idag runt 20:00, skärmen här spriker överalt, ska imorn (måndag) till butiken och se vad dom har att säga, min första Smartphone och den är bara 1 månad gamal, inte kul.

4. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tappat min gång på gång. Är sjuuukt klantig. Ingen repa alls. Förhoppningsvis tål hox'en lika mycket stryk som min gamla sensation :)

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Brorsan tappade sin från 4-5 decimeter ner på stenplattor. Den slog i med skärmen först och hela skärmen sprack :(

6. Fredde321

Fredde321 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjejen tappade sin i helgen från inte alls hög höjd och vart ett litet litet märke på skalet men hela glaset sprack överallt.

Verkar inte alls lika hållbar som min gamla S2a som jag tappat flera ggr utan att den gått sönder, min HOX har jag ännu inte tappat :)

7. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det beror nog HELT på hur den träffat och inte byggkvaliten :P

8. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Verkar det ändå inte som att HOX har lättare att gå sönder än exempelvis SGS2 och Desire? Sen har den kanske underbar byggkvalitet ändå även om den inte är den telefon som klarar fall allra bäst, lite som iPhone.

9. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har tappat min en gång, i en allmänt sandig/grusig stentrappa. Blev en 4mm lång jättetunn repa på höger sida, fast 3mm av dessa är på det svarta så det kvittar. Syns bara när skärmen är avstängd och man kollar från en speciell vinkel. Har numera ett silikonskal till min och snart även ett skärmskydd (billigare en allriskförsäkring). :P

10. LasseTM

LasseTM Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag tappade min i badrumsgolvet innan från ca 40cm höjd inga repor eller märken blev det men plastskalet lossnade på ett ställe så jag kunde ta ut mobilen från höljet eller hur jag nu ska förklara.

11. ZquiZ

ZquiZ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony xperia Z2
    Telefon 2:
    Samsung galaxy S3
    Telefon 3:
    HTC one x
    Platta:
    Sony xperia tablet
    Tappade min i golvet "Parkett" displayen slockna för gott!
    Tappade min SG-S1 på asfalten idag när jag var ute och cyklade, den höll! :O

12. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tappade min ute på betongplattor skärmen sprack tur att jag hade försäkring (självrisk 600kr) Just nu är den på ANOVO sen 1 vecka tillbaka , tillfällig status : Reservdel beställd tar typ 1 vecka innan reservdelen kommer så förmodlingen får jag den i nästa vecka :/ ...saknar mobilen redan

13. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Man kan alltid ha otur, men tror ändå plastkonstruktionen i Samsungs telefoner gör en del för hållbarheten.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

14. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Min HOX gled ur sitt fodral från ca 1 m höjd. Landade på rygg vilket gjorde att jag fick lite repor och sprickor i glaset framför kameran. Som tur inte precis framför linsen.

15. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Grejen är ju den att HOXen i sig är _väldigt_ hal, in my experience. Har glidit ur fickor och händer väldigt många gånger för mig, dock landat mjukt i soffa, säng eller bredvid sätet i bilen. Bara jag som upplever den sådan? Min HTC Desire hade ju något av en sträv baksida som gjorde att den höll sig stabil och stilla i handen. HOXen måste jag hålla med ena lillfingret under, tumme på vänster sida, pekfinger upp längs "ryggen" samt lång- och ringfingret på höger sida (Jag håller den i vänster hand).

16. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

+1
    Kan bara hålla med, byte från Sensation den gled inte lika lätt.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

17. AlbHed

AlbHed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tappat min en enda gång, dock räckte detta då båda kameralinsen och skärmen sprack. Fallet var inte mer än 1 meter och den landade på asfalt.

18. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller med dig, men måste inflika på lite saker som jag tror har stor inverkan, så varför inte lite simpel fysik.

iPhonen är byggd med glas och metall, som i sin tur är totalt värdelöst var gäller hållbarhet när man kombinerar det. Ett stummt chassi som ger all kraften till glaset = glaset spricker nästan alltid hur du än tappar den..

Om man istället kollar på t.ex one X'en, så är den byggd av plast..

Detta är bra mycket mjukare, och borde tillsammans med dem runda kanterna i gorillaglaset ge bra mycket bättre hållbarhet, eftersom energin sprids runt enheten, istället för att fokuserat på dem utsatta ytorna på glaset på iPhonen. :)

Måste säga att jag saknar mina gamla Sony Ericsson telefoner.
    Där kan man snacka om perfekt byggdesign. Släng telefonen i väggen, batteriluckan flyger ut, och batteriet flyger ut, som i sin tur tar med sig mestandels av energin...Genialitet som tyvärr glömts bort i Smartphone-eran :)

19. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Köp ett skal (gärna silikon eller liknande), mycket goare att hållai då den inte blir så äckligt smal längre :)

20. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som jag sa i en tidigare post i samma tråd så har jag köpt just ett sådant. :)