Någon som vet hur reklamation via Expansys fungerar?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av joar, 29 dec 2009.

  1. joar

    joar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Med såhär många som har en Liquid och så många som beställt från Expansys så måste väl någon också provat på att få problem med sin telefon. Så hur fungerar det? Måste man ta hela baletten med Acer Sverige själv, eller måste man prata med ursprungslandet (var det nu är)? Måste man stå för frakten själv? Skickas telefonen inom Sverige eller ska också den iväg nedåt europa?

    Någon får gärna klargöra, jag sitter med fingret på beställknappen nu men försöker vara förnuftig. :D

    Åh, och vad innebär "Beställbar" för verklig väntetid?

    Tacksam för snabba svar! :)
    /joar
     
  2. joar

    joar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bläh, nu var för ivrig med att fråga innan jag hade sökt ordentligt själv på Expansys hemsida. Tydligen så måste man själv prata med Acer, och när jag ringde och frågade dem så fick jag förklarat för mig - på ren norska - att jag måste skicka telefonen till ursprungslandet för reparation, oavsett vilket land det var.

    Men jag undrar fortfarande vad "Beställningsbar/På begäran" innebär egentligen.