Här kommer ett rätt långt inlägg ang mina DOA, började som ett eget inlägg med en blå fläck i skärmen, men har efter det resulterat i 2st DOA-HOX:ar till efter det, båda med vågorna på sidorna vid beröring av skärmens sidor.
(Detta inlägg finns även i den andra tråden om den blåa skärmen, men eftersom att det har övergått från det felet till fler HOX:ar som DOA:ts så tänkte jag fortsätta skriva här istället, och då ge er som läser denna tråd lite bakgrundsinfo.)
Gick till 3Butiken i Borlänge och DOA:de min 2:a HOX idag, fick ut min 3:e HOX, men när jag försökte starta den (fortfarande inne på köpcentret) så hände ingenting, den var helt död. Kopplade i laddaren inne på ett café och testade att starta den igen, inget hände... Gick tillbaka till 3Butiken och bad dem försöka få igån den, fick info om att vissa enheter skeppas med helt tomt batteri så den behövde ladda c:a 15 min innan den startar, sen erbjöd han att ladda HOX:en hos dem i 15 min, medans jag gick tillbaka till cafét och drack en kopp kaffe.
När jag kom tillbaka så hade personalen fått igång HOX:en, men de påpekade att den hade samma fel som HOX:en som jag nyss DOA:t, fast på båda sidorna av skärmen...
Givetvis hade de endast en HOX i lager i butiken.
Så jag fick dessa alternativ att välja på:
1. Behålla den nya (3:e HOX:en) med det tryckkänsliga felet på båda sidor av skärmen. DVS en mer skadad HoX än vad jag nyss DOA:t.
Lämna in den med garantin i ryggen till service om det skulle bli värre skärmproblem vid senare skede.
2. Lämna in HOX:en till dem i butiken, låta dem skicka den till Anovo, vänta i typ 3 veckor innan dem godkänt den som DOA och få en ny utskickad till mig efter det.
3. Vänta tills de får in fler HOX i lager i butiken och DOA min HOX rakt över disk igen när det finns i lager.
Jag frågade även om jag kunde byta märke/modell eftersom att jag lite smått börjat tröttna på alla fel på denna modell, fick till svar att de i samma stund mailade till 3:S reklamationsavd. för att undersöka saken och att de skulle höra av sig inom närmsta dagarna när de visste mer om det.
Så alternativ 4:
Eventuellt byta till en annan modell.
De sa att om det var ok med reklamationsavd. så borde det inte vara några problem att byta till en Galaxy Note, men Galaxy S3 skulle bli svårare med tanke på att den inte släppts ännu. (Går iofs att DOA fram till dess med fler HOX, får jag en som fungerar utan problem blir jag ju bara gladare).
Alternativet jag valde för tillfället är att jag har tagit hem HOX nr 3, väntar på att de ska få in fler i lagret, DOA HOX nr 3 och se om den fungerar som den ska utan fel.
Är den 4:e HOX:en DOA så ska jag göra allt jag kan för att få byta till en Galaxy Note (eller ev en S3 på ngn vänster).
Så ser min story ut just nu.
Click to expand...