Något är fel med min Samsung Galaxy Tab 8

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av rome73, 13 aug 2014.

1. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att min Samsung Galaxy Tab 3 (8 tum) 4G-versionen har börjat bete sig konstigt.

Rätt som det är så slocknar skärmen och när jag tänder upp den igen så har alla notifikationer som finns högst upp på skärmen flyttats in en bit mot mitten. Jag bifogar två bilder som visar hur det borde vara och hur det blir för mig.

Ibland så återgår den automatiskt efter några sekunder men ibland så stannar den i detta läge tills jag får den att rotera, och då återgår notifikationerna som de ska. (Jag vrider på enheten från stående till liggande och tillbaka några gånger.)

När notifikationerna är fel (inflyttade) så försvinner samtidigt klockan som i normala fall befinner sig längst upp till höger.

Om det nu bara vore så att notifikationerna flyttades lite så skulle problemet inte varit så stort. Men när de är flyttade så fungerar touchskärmen knappas alls... Jag kan dra med fingret uppifrån nedåt för att dra fram "rullgardinen" men utöver detta så fungerar i princip inte touchen på skärmen.
    (Hemknappen, menyknappen och tillbakaknappen fungerar som de ska.)

Detta händer lite då och då. Ibland kan det komma 3-4 gånger på 3-4 minuter och ibland kan det gå flera timmar mellan gångerna...

Är det någon som har något tips på vad som kan vara fel? Utöver detta så tycker jag att den fungerar som den ska.

Bifogade filer:

2. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också noterat att skärmstyrkan alltid verkar vara på max när detta händer.
    Den återgår till skärmstyrkan som var innan när allt blir rätt igen...

Det blir ingen skillnad om man har automatisk skärmstyrka på eller av...