Något drar fruktansvärt mycket batteri- VAD?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av TheHawkEye, 16 nov 2010.

1. TheHawkEye

TheHawkEye Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon app som visar mer detaljerat vad som drar ström? Har tittat på den inbyggda men den visar inte så detaljerat.

Satt idag och kände att telefonen vart varm som satan och den drog ut batteriet på några timmar bara. Hände så igår också. Wlan avstängt och inga direkta synbara orsaker till att den gick varm. Men något drog processorkraft när den är i standby.

Någon som kan reka någon app eller något annat sätt så att man kan se vad det är som tynger ner?

mvh

2. Dr.Zoidberg

Dr.Zoidberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Danke---

Då testar vi den. Tackar så mycket...

4. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du installerat nått antivirusapp som är igång och som har reklambanner som uppdateras hela tiden?

En kompis till mig gjorde det och hans SGS vart vart efter ett tag i fickan, efter att ha avinstallerad den så var mobilen normal igen.

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Har liknande problem med min. Idag slog jag på mobilen vid halv sju på morgonen med ett nyladdat 3000 mAh-batteri (extern laddare) och det var nere på femtionånting procent vid ettiden...

Provar också om PowerTutor ger några bra svar.

6. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Powertutor fungerar väldigt bra, förrutom att den inte mäter hur mycket 3Gn suger av batteriet.

7. Cerwinski

Cerwinski Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har uppdaterat 4st lurar från 2.1 till 2.2 och efter uppgraderingen blev samtliga lurar sjukt sega och drog batteri som fasen.
    Fullständig återställning löste problemet på samtliga.

8. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I mitt fall nu så avslöjade powertuton att HÄMTNINGSHANTERAREN tagit 42% av krämen ifrån batteriet. På 1 timma så har batteriet dragit 10% och där hade hämtningshanteraren alltså tagit ca 800 joule....dvs 42% av rubbet.

Har nu försökt att rensa cachen på den..och tvinga den att stoppa. Nästa gång jag tittade så tickade joulen på fortfarande.
    SÅ denna process startas tydligen om igen.... förstår att det ingår i android men varför fasiken måste den suga så mycket sopp? Kan man inte styra hur mycket den skall titta efter uppdateringar eller vad fan den nu gör??

9. Robban71

Robban71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har oxå undrat vad hämtningshanteraren har för syfte, gissar på att det har med Market att göra, för vissa appar hämtas inte hem utan står bara och tuggar...

10. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu faktiskt gått in i market och valt att den INTE skall meddela om det finns uppdateringar. Gissar att det har lite med det att göra att den går ut och tittar..så fastnar den och står och tuggar för att tala om för mig att det finns en ny version...då tittar jag hellre själv någon gång i veckan...

Har faktiskt nu efter att jag rensade cachen och stängt av att den skall kolla förbrukat 2% på snart en timma....

11. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur valde du att den inte ska kolla efter uppdateringar själv?? Kanske jag som är trög men berätta gärna ändå ^^

12. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick in på market....hämtningar...sen tryckte jag på menyn och valde meddelanden...

Där kunde jag iallafall välja att den skall meddela mig när det finns något att hämta ...eller inte.

mvh

Ps---vart ju inte direkt intuitivt att den skulle ligga under meddelanden ...letade efter settings..elelr inställningar tills jag råkade på den :-)

13. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ahh, tackar

Sent from my Galaxy S using Tapatalk

14. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hur rensade du cache? Min är gråmarkerad och går inte att klicka på?
    vad händer om man "rensar data" istället, enda alternativet som inte är grått?

15. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick in på inställningar----program---körs...och valde hämtningshanteraren. Min vart inte grå...stod 12kb eller något i den stilen...rensade och stoppade...

Clear data vill jag minnas tog bort listan helt..alltså alla appar som jag installerat...men den laddas in igen när man kört market en gång. Det är alltså inte installationen som försvann..utan just markets egna lista på vilka program som installerats..men den skapades som sagt sen automatiskt igen...

16. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hmm ja min cache ruta är grå så jag kan inget göra nu men det beror nog på att det inte finns något att ta bort, knepigt?

17. TheHawkEye

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njet..inte alls...jag har haft det många gånger oxå.....

mvh

18. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hmm vet inte vad som hänt men nu har mitt batteri hållt i snart 10,5 timme och det är 19% kvar :) kanske gjorde susen med alla appar som togs bort och att jag rensat cache lite här o var?
    Hoppas det håller i sig också