Något för alla att knäcka!!

Diskussion i 'Hero' startad av snurreludde, 21 december 2009.

1. snurreludde

snurreludde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag utmanar alla Android och Hero-användare att övertyga mig om att behålla min Android/Hero. I tidigare tråd har jag pratat om möjligheten att byta gmailkonto, vilket tydligen va ett helt företag.

Ok, imponera på mig. Ge mig en förklaring över hur jag byter gmailkonto!!

Kom inte dragandes med att jag skall nollställa diverse googleapps för att sedan logga in på det nya kontot, detta är redan testat av både mig och andra...och kom såklart inte dragandes med att reseta telefonen, det skulle jag se som ett skämt..jag menar, kan jag inte ens göra en sådan simpel sak som att byta epostadress utan att "tömma" hela min mobil, ja, då är nog Android ett avslutat kapitel för mig..vilket det borde vara för andra också i så fall..

(Ärligt talat, en sådan här skitsak, skulle kunna få mig att kasta Hero/Android för gott, som jag sagt tidigare, det måste vara ett skämt)

2. Oskar1

Oskar1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Maila googles support kanske?

3. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej tack

..och få ett svar liknande de jag redan fått..om 2 veckor eller nåt..nej tack..vid det laget har jag bytt telefon i så fall..

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ett försök med suporten skulle jag nog rekommendera:)

5. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

..och få ett svar liknande de jag redan fått..om 2 veckor eller nåt..nej tack..vid det laget har jag bytt telefon i så fall..

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag tycker uppriktigt att du ska sälja din "lur" och köpa en Windowsmobil istället....!

Jag är en FRI användare och gör vad jag vill med min "lur" inkl vissa små utmaningar på vägen....;)

7. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag vet att du inte ville höra det, men hittade detta tips:

"The easiest way to change accounts is to go to Settings>Applications>Manage Applications>Gmail and clear all data. I also did it for gTalk and all other Google related apps. This created a notification that I needed to redo the setup wizard with a link in the notification to start it. This fixed everything and didn't have to worry about a hard-reset."

Jag provade på min, dock en magic med CM rom, men där funkade det, fick upp samma wizard som när man startar telefonen första gången, alltså den där man anger sitt google account.

8. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fel cache, du skall inte tömma Gmail's cache. Gå till inställningar -> program -> hantera program -> Google Apps. Klicka 'töm cache', och sen 'OK'. Du har nu tagit bort ditt google-konto.

För att få in ett nytt, gå till inställningar -> synkronisering -> Google och du får då frågan om att skapa nytt eller logga in på befintligt Google-konto. Går du in i 'Market'/'Butiken' får då också frågan om att skapa konto.

Nöt knäckt.

Man blir grym på att knäcka nötter efter så många års erfarenhet av kampsport som jag har - fast jag brukar oftast göra det med knät... ;D

Edit: Inte fan blir Android dåligt för ett sånt här problem - och störtlöjligt att svamla om att helt värdelösa WinMo skulle vara bättre, jäjä - men det är knappast en direkt uppenbar lösning på vad som till synes verkar vara ett så enkelt problem, så visst f*n är det en miss av nån (HTC eller Google)... :rolleyes:

Last edited: 21 december 2009
  9. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmmm.

Säger då det "Länge leve Symbian" -> R I P. Hur skönt är det att ha en telefon som man kan hantera på samma sätt som mina (linux-)datorer, allt är "gratis", allt bara funkar. Inga konstiga fel, som kräver omstart o.s.v.

Kommer inte att gå tillbaka till varken windowsträsket eller Symbian, för att inte tala om apple.

Första luren som jag känner att JAG har kontroll över, inte Bill Gates eller vad de nu heter.

10. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror inte android passar den vanliga användaren. jag tycker det är hela tjusningen att man måste pilla lite. precis som med linux :D tweaka o ha sig. roligt ju! Men om du ger upp så lätt, ja då kanske inte android är något för dig :/

11. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

läs vad jag skriver

läs vad jag skriver..detta är redan gjort...inte bara jag, utan även andra har iaf redan gått bet på detta..

12. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

För mig fungerade det i alla fall...

13. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

android inte dåligt??

dhoo..inte dåligt för att sånt här problem..alltdså, menar du på allvar att vi som användare skall acceptera att det inte går att byta epostadress..e det fortfaramde nån som driver med mig..

jag får nog som någon skrev, inse att detta är ett operativ som pojkar som tycker om att cracka och hacka telefoner skall ha..undra hur stor den klicken kommer växa sig..

men..huvudfrågan försvinner inte...jag satt just o undra vad mina kollegor skulle säga när jag berättar dör dem att jag bytt telefon eftersom jag inte kunde byta epostadress i den...de kommer se duktigt förvånade ut..lol..:):(:confused::mad:

14. Gambleputti

Gambleputti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, det är en miss att inte ha en enkel reset av Google-kontot i inställningar, och förhoppnigsvis är det något som rättas till, men hur svårt kan det vara att göra detta.

Att rensa data fungerar, och fungerar det inte beror det på att du gjort fel.

Byt telefon eller sluta gnäll.

15. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jisses

nej just det...hur svårt kan det vara?..det borde du fråga HTC/Google, inte mig..
    återigen kan jag konstatera att android och hero är för testosteronstinna ungdomar...inget för oss proffsnvändare mao..

jag frågar mig..är det inte lite ute att vara tel.geek..jag menar, e telefonerna inte till för att vi skall kunna "använda" dem på bästa sätt?? inte för att vi skall behöva hålla på att "knäcka dessa nötter"....ingen har alltså hitils kunnat givit mig lösningen..bedrövligt..frågan är vem/vilka som tar sistaplatsen i denna historia...HTC?? Google?? Android?? Forumet?? (jag skriver inte mitt eget namn, för det kommer säkert en del pojkar att göra..lol..)

16. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fri??

haha..jag trodde jag också va en fri användare..men jag kan bara inte byta min mailadress...lol..ja jisses..:(

17. elitz

elitz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaja ingen orkar höra mer på ditt tjat nu, köp dig en ny telefon som den "proffsnvändare" du nu är.

18. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Denna tråd får mig att skratta gott. Dels så verkar TS ha hack i skivan med alla upprepningar och proffsanvändare som han är så borde han sluta med multipla punkter och frågetecken.

Det finns 2 lösningar och de är redan nämnda i tråden. Då TS inte vill göra en fabriksåterställning så är rensa cachen det enda sätt som finns, fungerar det inte så måste han göra fel någonstans då samma sak fungerar för andra. Varför dessutom vara så emot en fabriksåterställning?

Att Google har valt att låsa telefonen mot ett konto och göra det lite svårare att ändra ser jag helt enkelt som en genial lösning. Varför hålla på att bolla med flera olika konton i en och samma telefon?

19. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

i 2.0 kan man om man så önskar enkelt lägga till fler konto eller enkelt ta bort det nuvarande.

20. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ingen lösning.

men..lösningen fungerar ju inte, inte för mig, och inte för en del andra i detta forum..ja varför ska man kunna ändra epostadress?? ja tänka sig, nu är vi nere i träsket riktigt..när vi som användare, proffs eller ej, inte ser det befängda i detta, då har denna tråd tagit färgen av fullständigt okritiskt granskande..men, det e nog som jag trott: här sitter det pojkar som tror på google/android/hero som vilka religionsfanatiker som helst..man blir mörkrädd..

mitt nästa steg i detta blir helt enkelt att kräva av återförsäljaren att helt enkelt ta tillbaka telefonen, aldrig att jag kommer acceptera att en telefon som ger sig ut för att kunna "allt", inte ens kan skifta epostadress..nog om detta nu..uppenbarligen har medlemmarna på detta forum inte tillståndet att kunna ta till sig saker, inte konstigt då att nöten inte gick att knäcka..kan bara beklaga detta..