Några få frågor ang DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrBase, 9 nov 2010.

1. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har läst många recensioner och är jätte nyfiken på DHD men har några kompletterande frågor om någon vill svara:

1. Står att ljudet inte är bra , vilket ljud är inte bra (ring, samtal, headset, högtalare) ?
    2. Angående batteritiden,räcker det att ladda 1 gång om dagen vid normal användning ( dock bluetooth på) ?
    3. Fungerar navigeringen som är med i sverige, och är den lika bra som tex Navigon ?
    4. Funkar det att spela upp en vanlig avi film på DHD utan hack och fixar den undertexter ?
    5. Har någon testat DLNA , fungerar det bra ?
    6. Har en gammal Hero, ska jag köpa DHD eller vänta på något annat ?

Vore jättebra om någon vill svara på dessa eller någon av frågorna

Tack på förhand

2. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1. Jag har inte upplevt något ljud att vara av sämre standard, har vid vissa lägen haft problem med telefonsamtal men det verkar inte vara något permanent då det oftast låter i rätt volym, går att höja så det tom blir "för högt".

2. Vet inte hur det är med bluetooth då jag inte använder det men jag klarar mig på en ladding om dagen, haft sen i torsdags.

3. Navigeringen är riktigt, riktigt bra om du har GPS ingång och "helt okey" om du inte har GPS igång.

4. Tror den klarar avi, använder rockplayer själv. Undertexter vet ej.

5. DLNA funkar inte så vitt jag vet, jag har inte lyckats och inte hört ngn annan lyckas heller.

6. Har ingen erfarenhet av hero, jag kommer från en tattoo. Jag är löjligt nöjd just nu iallafall.

3. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

..har inte fått min än men...
    Enligt Swedroids test så rekommednderas om du har tex Hero men inte värt det om du har standard Desire.

4. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

1:---
    2: För mig räcker den i 1,5-2 dagar
    3: Har för mig du får betala extra för turnbyturn navigation?
    4:Funkade super med software rendering via rockplayer spelaren.
    5: DLNA vart lite roligt. Mobilen blev en superfjärr. Man spolade etc på mobilen och vips så hände det på datorn.
    6:vänta = bättre mobiler (oftast), men detta är la nått du ska bestämma inte vi ? ;)

5. LarNys

LarNys Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan svara på 1 & 2 iaf.

1. Högtalaren är svag när du t.ex. provar att spela musik med lite bas genom den. Med mindre bas tycker jag att den är bättre dock. Ljud under samtal har jag upplevt som fullt godkänt i själva luren, har inte hunnit testa med headset än.

2 idag har jag kört utan laddning sedan kl 07 och har 37% batteri kvar nu efter 16 timmar. Wi-Fi har varit på ca 6 timmar BT ca 2 timmar för sync på jobbet, annars så har det mest varit samtal, SMS, Surf och mailande. Så jag tycker det är helt OK.

6. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

!: Högtalaren speciellt vid mediauppspelning har lågt ljud ,med bra hörlurar är det mkt bra ljud

2: omöjligt att svara på vid ett visst planerande, typ stänga av vissa programs synkande, inte ha max ljus på , och inte andvända leksaken konstant, utan ha den i stand by ibland . DÅ är det inga problem (och bara det finns ett usb ,12v eller 230v är den snabb och ladda up till 80% ,att toppa tar lika lång tid)

3Navigeringen från Google går ej i sverige ännu när den kommer blir den röststyrd på svenska .Gps possisionering fungerar utmärkt men vill du ha körinstruktioner måste du idag betala för ett program ,ginns flera att välja mellan

4: bara lågupplösta ej 720 filmer ,det finns dock spelare på market som klarar vissa men bara med låg frame rate

5 nix ingen aning men tydligen går det bra med en kabel också

6. ekonomisk fråga

Ta inte mina svar för sanning det är bara vad jag tror och tycker

Last edited: 9 nov 2010
  7. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe tack för svaren.

Nu gäller det bara att se vem som har Superluren hemma, vill helst fått den levererad igår :)

8. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

köp :P

9. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    1. Ljudet är perfekt i lurarna. Godkänt i högtalare.
    2. Jag ahr använt bluetooth och det räcker mer än 1 dag vid normal använding (lysna några tim music, svara på samtal osv.)
    3. Navigeringen fungerar bra i Sverige med eller utan GPS på.
    4. Rockplayer fungerar bra även med undertexter
    5. Har läst i annan tråd XDA som provat DLNA och fungerar jättebra dock man får pillra på lite med inställningar i början.
    6. Jag hade Samsung galaxy s och Desire sist och jag är shitnöjd

Svar: slå till...det kommer inte bättre tel på ett tag.