Fråga: Några frågor angående Galaxy S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av rafflan, 12 aug 2011.

1. rafflan

rafflan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej!

Fick precis hem min Galaxy S2. Och har några frågor.

1. Sen på home, så på en sida har jag Aktiva program( dvs Samsung's egenbyggda task killer). Kan jag på något sätt gömma den? För den tar stor plats brevid spel på en sida.

2. När jag installerat program/spel så kommer det upp högst upp att man installerat det och tid etc. Men jag måste öppna spelen därifrån för att de ska försvinna. Så det inte är några mappar högst upp till vänster om Wifi. Går det att ta bort det eller ändra någon inställning?

3. Sen vid notification baren högst upp eller vad man ska kalla det, så finns det en sak som heter Configuration Message list. Sen när jag trycker på den, så är det ett Program som heter Tel2(Webbläsare) . Sen trycker jag på installera för att göra det sen händer det inget. Någon som vet hur jag får bort det meddelandet högst upp vid notification baren ?

4. Sen har jag flyttat dem flesta av alla mina spel/applikationer från Applications till en flik på Hem. Men efter jag flyttat dem, så finns dem fortfarande kvar på Applikationer. Hur gör jag för att ta bort dem är? Men medans ha dem på Hem bara?

5. Sen har jag spel(tex. fifa2011.apk) på datorn. Vilken mapp ska jag lägga in spel som jag har på datorn till min galaxy s2 för att få dem?

6. Sen när jag flyttat allting till home, går det att ta bort applikationer?

7. Sen tänkte jag ladda ner appen MSI Afterburner gratis för att överklocka. Inget kommer hända om jag överklockar va?

8. När jag trycker på home för att låsa upp telefonen så är det en bakgrund där jag sveper fingret. Går det att ändra bakgrunden där?

Last edited: 12 aug 2011
  2. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

1. Om du menar widgeten så håller du fingret på den och du kommer märka när du kan föra den till en sopkorg.

2. Det finns en "clear" knapp brevid din operatörs namn när du har dragit ner notification baren.

3. Vet ej.

4. Alla dina appar och spel kommer ligga i applikationer hela tiden, det är lite som alla program menyn i windows medans dina hemskärmar är ditt skrivbord där du bara lägger genvägar till applikationerna.

5. Lägg dem bara nånstans på minnet via datorn där du lätt kan hitta dem med filhanteraren som finns förinstallerad, "My Files". Använd appen och tryck på .apkfilen där du lade den för att installera.

6. Nej, kanske med annan launcher, inte helt säker men det låter fruktansvärt dumt då alla nya applikationer du installerar kommer hamna där.

7. MSI Afterburner är ett ptogram för att fjärrstyra överklockning på din dator via telefonen. För att överklocka själva telefonen måste du först roota sen installera en app som Tegrak Overklock.

rafflan gillar detta.
  3. rafflan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sen en annan fråga. När jag trycker på home för att låsa upp telefonen så är det en bakgrund där jag sveper fingret. Går det att ändra bakgrunden där?

4. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Gå till en av startskärmarna, tryck sedan på menyknappen längst ner på din SGS2 och sedan Settings>Display>Screen Display så hittar du lock screen wallpaper.

rafflan gillar detta.
  5. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Fick också hem min och om det är okej kanske vi kan utbyta lite idéer osv?
    Kan svara på en av dina frågor:

3. Starta om telefonen så försvinner det blåa kugghjulet med ett litet meddelande. När man installerat APN inställningar skall man nämligen starta om telefonen för att de ska börja gälla.

Min fråga:
    Har Signalstyrkan något att göra med "antal staplar"? Känns som att jag har lite sämre täckning med denna än med min gamla Galaxy S.

Last edited: 12 aug 2011
    rafflan gillar detta.
  6. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Alltså läser folk aldrig en instruktionsbok längre?
    OK om man kan sina grejer, men så verkar det definitivt inte här.
    Många av dina frågor besvaras i instruktionsboken eller om du söker lite.

Blir alla matade med en guldsked nuförtiden?

Slajk gillar detta.
  7. rafflan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skall man installera Firefox? Är det bättre än det som är standard när man köpte?

8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    3. Du kan ta bort detta utan att starta om telefonen. Klicka på meddelandet i notifikationsfältet, tryck meny, tryck å markera posterna, välj radera. Du ser nu ännu en inställning snarlik den första, välj meny igen och markera posten, välj radera. (första är mms andra är surf). Färdigt.

6. Det finns en rom till andra telefoner som inte har någon "app drawer" men den har inte portats till SGS2 ännu vad jag har sett. Personligen föredrar jag Androids tänk än Iphones tänk där allt ska ligga på hemskärmar. Fast smaken är ju olika. :)

rafflan gillar detta.
  9. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Är väl inget fel att fråga. Det är ju de forumet är till för. Man måste ju inte svara om man inte vill. Iofs så hade de varit jobbigt om folk hela tiden fråga och inte tog sig tid att söka efter info först och bara låta andra leta upp infon för en. Men då funkar de rätt bra att bara skita i att hjälpa den som frågar. De händer rätt ofta på forumet, många självklara simpla frågor som förblir obesvarade. ;)

10. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    firefox bör du inte använda(pga lagg), standard browser är mycket bättre!

11. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Känns rätt meningslöst att besvara fler frågor dock.. du säger inte tack eller bekräftar att du ens läser svaren, fan orka med sånt.

12. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Håller med. Sen när det gäller firefox, det är smaksak. Det är som att fråga "Ska jag köpa fanta eller cola?". Man tar det man gillar.

13. rafflan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har ett annat problem . Har en app som heter Gmail. Men jag skrev in mitt gmail konto precis när jag hade startat telefonen från första början. Men nu när jag öppnar Gmail appen står det bara " Ditt e-postmeddelande visas snart" , och lite högre står det "Väntar på synk".

Sen gick jag till Inställningar> Konton och synkning och där är både Bakgrundsdata och Autosynkning av eller inte i checkade. Någon som vet problemet? För skulle vilja checka min mail på gmail :)

14. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kryssa i dem? ;););)

rafflan gillar detta.
  15. rafflan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER