Några frågor från en rookie

Discussion in 'HTC Allmänt' started by Sveos, Jul 16, 2011.

1. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Jag har precis skaffat min första Smartphone, en HTC Incredible S, men jag har några funderingar som jag antar inte är modellspecifika. Jag lär dessutom komma på flera, i alla fall innan jag haft tid att läsa manualen.

1. Drar WLAN mer eller mindre batteri än 3G-surf?
    2. Krävs det att man har automatisk synkning påslagen för att ett mejl man raderar i telefonens Gmail-App också ska raderas på www.gmail.com? Jag vill inte ha meddelande varje gång jag får ett mejl, så jag stängde av automatisk synkning.

2. Senap

Senap Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

WLAN/WIFI drar mindre batteri än 3G. Har för mig att 3G drar ännu mer när du inte har täckning, då telefonen söker efter nät.

Kan tyvärr inte svara på andra.

Sveos likes this.
  3. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ad 2) Det är väl bara att testa?

4. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

WLAN/WIFI drar mindre än 3G då oftast det förstnämda bruka ha starkare signal än 3G. Men om du är ute och inte använder wifi så är det bra att ha det avstängt, annars söker den efter trådlösa nätverk och det tar batteri. Du kan även stänga av 3g om du nu vill då också, du ringer trotsallt med GSM.
    Mitt råd är att spar på batteriet om du kan men inte så att du mister allt det roliga med smartphones ^_^

Angående gmail så har den inbyggda appen(den som kom med mobilen) push så det borde inte behöva autosynk, men är inte direkt säker. Så säger bara som MiniMax: det är bara att testa :P Jag har inte gmailappen installerad, så jag vet icke xD

Sveos likes this.