Några frågor innan köp av HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av Malmer, 23 apr 2010.

1. Malmer

Malmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, sitter i dagsläget med en vanlig iPhone 3G, men har blivit löjligt sugen på en HTC legend. Allt med den skriker iphone-dödare för en sån som mig. Jag har dock vissa användarscenarier som jag måste fungera bra för mig. Ni som redan kör med HTC legend kan säkert svara mig på detta snabbt. Here goes:

1) Om jag får en PDF via mail. Finns det då något enkelt smidigt sätt att bara peka på den och sedan läsa filen? Finns det någon bra och snabb pdf-läsare, eller är det inbyggt i operativet? Har hittat bra köp-bara läsare när jag googlat, men hur är det med gratisvarianter? Detta är en extremt viktig funktion för mig och det måste fungera väldigt bra, som på iphonen. Samma sak också om jag hittar en pdf på en websida är viktigt. Funkar?

2) Samma som 1, fast med doc/docx filer. Dock inte riktigt lika viktigt.

3) Exchangestöd för mail, kontakter och kalender. Lägger jag till något på ett ställe vill jag att det dyker upp på det andra. Utan krav på synkning via dator då såklart.

4) VPN-anslutning. Finns det?

5) Vad jag sett ser wordpressklienten mycket bra ut. Bättre än den jag har på iphone. Stämmer det?

6) Bra podcastapp med stöd för "fortsätt där jag var". Finns? Vilken?

7) Finns någon bra gratis rss-läsare?

Jag är inte intresserad av att "roota"-enheten, utan undrar vad som går att få som den är utan för jobbiga trix.

Tack för att ni tar er tid och svarar på mina frågor. Kanske kan det leda till att jag switchar...

Last edited: 23 apr 2010
  2. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6) Ja Google Listen, BeyondPod med flera med flera. Det finns massor både gratis och betal.

3. Armalite

Armalite Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1) Funkar klockrent för mig när jag får pdf-filer via mail med pinch to zoom och allt.

2) Funkar precis lika bra som ovan.

3) Mail ska fungera. Har inte testat de andra.

4) Tror det.

5) Inte provat.

6) NewsRob är underbar om man kör Google Reader.

4. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När du bestämt dig så säljer jag min 4 veckor gamla utan repor eller några skavanker. 3400, skicka pm så får du bilder ;)

5. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

7:an ja du kan ju använda dig av htc´s egna rss läsare som heter nyheter. Med den kan du ha en eller flera olika feeds jag har 2st en från aftonbladet och en från google sverige och jag tycker den fungerar bra.

Du kan lägga tills feeds genom att söka efter fler, lägga till googles nyhetsflöde, via url eller en lång lista som är under det uppdelat på flera olika kategorier dock är alla de engelska/amerikanska

så man kan ju hoppas att htc kan lägga till svenska i en framtida uppdatering eller något.

4: VPN finns det är ett alternativ under inställningar>trådlöst och nätverk där kan man skapa vpn anslutning/anslutningar har inte gjort det själv en men kommer göra det i framtiden för att testa hur det fungerar

6. mt69298

mt69298 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exchange funkar prima för mail, kontakter och kalender.

7. Malmer

Malmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte enligt erbjudande ovan, och är efter första kvällens användande mycket nöjd. Lite pill med exchangen bara. Var tvungen att ta port telias proxy och port enligt någon tråd här. Sen funkade det perfekt.