Några frågor och funderingar.

Diskussion i 'OnePlus 13' startad av seekay, 19 mar 2025.

1. seekay

seekay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej, tänkte här passa på att fråga om någon vet om man kan ha någon skärmsläckare som konstant under laddning visar laddstatus? Typ som den man ser en kort stund då man ansluter laddaren. Sen tycker jag att jämfört med Xiaomi, så har OnePlus ett mycket begränsat bakgrunds och skärmlås/släckare bildarkiv..
    När jag ringer vissa så får jag 2 kortare kopplings toner istället för som vanligt 1, men vissa får jag 1 som vanligt! Fler som upplevt detta? Och vad beror det på?
    Slutligen vill jag klaga lite på reptåligheten på skärmen, har aldrig haft någon form av skydd, förutom där de kommer för monterat då, men om jag jämför med min tidigare Xiaomi 11pro den följde med i fickan i över ett år utan synliga repor. Min OnePlus 13 har redan efter 4 veckor ett par ej kännbara, men synliga i vissa vinklar. Tycker att en dels dyrare och 5 år nyare mobil borde ha bättre skärmskydd!

Last edited: 19 mar 2025
    Grasshopper gillar detta.
  2. Nicken

Nicken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag får också två kortare kopplingstoner när jag ringer vissa men sen vissa en som vanligt. Vet inte heller vad det beror på. Trodde ett tag det hade med volte att göra. Men alternativet med volt finns inte för det borde om jag googlade på vart det skall finnas. Kan det ha med vilken operatör man har att göra tro? Någon som har några förslag

3. zednet

zednet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

De kortare tonerna kom i samband med övergången till Color OS i OOS12. Då tyckte de tydligen att vi inte var en del av övriga EU utan fick Commonwealth-ljudet (UK, Nya Zeeland mfl..). Det har varit så sedan dess.

4. Riesling

Riesling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Apropå repor..

Någon som kan rekommendera ett bra skärmskydd av glas? Som fungerar med skal och inte sabbar fingeravtrhcksläsaren.

Jag tog bort det förmonterade av plast eftersom det var en riktig damm-magnet.

5. seekay

seekay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Som jag fattar är det gorilla glas 4 under det förmonterade skyddet, när jag tar av mitt så kommer jag att köra utan.

6. OssianG

OssianG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 15
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Platta 2:
    OnePlus Pad 2
    De skärmskydd av härdat glas jag haft har två stycken ramlat av vid mycket låga tapphöjder, 20 á 30 cm.
    Sitter inte bra pga välvd skärm.