Några frågor om Legend

Diskussion i 'Legend' startad av the_tiger, 14 maj 2010.

1. the_tiger

the_tiger Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min legend förra veckan och är väldigt nöjd med den, har dock några frågor:

1. När jag får ett sms så kommer ingen ruta fram om att jag har fått ett sms utan det står bara en etta på ikonen "meddelande". Kan jag göra så att jag får en ruta varje gång nån skickar sms.

2. När mobilen är i skärmsläcks läge så måste jag trycka på "stänga av knappen" uppe på mobilen för att starta igång den igen, vilket känns jobbigt, finns det ett annat sätt?

tacksam för svar

2. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min förra veckan också :)

1. Du får ladda hem en app som heter SMS Popup för detta.
    Som ett extra tips, kolla in appen Vem Ringde (du kan ta reda på vilka som har ringt dig och söka på hitta, eniro mm)

2. Detta är ju ett skydd för dig så att du inte av misstag ska kunna komma åt något på touchskärmen. Vill du bli av med låset helt ?

3. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det går nog lösa med en app i Market, men det är ju smått livsfarligt att stänga av det :)

4. the_tiger

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för svar,

Jag vill inte bli av med låset helt, utan jag vill att när mobilen är i skärmsläcks läge (när skärmen är helt svart) så vill jag trycka på skärmen, därefter dra ner "rutan" för att låsa upp. Nu måste jag trycka på "stänga av knappen" och sedan ta ner rutan för att låsa upp.

Last edited: 14 maj 2010
  5. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det känns jobbigt i början men, man kommer in i det snabbt och det blir helt naturligt, var så säker. Finns dessutom inte några bättre sätt att lösa det på, utan att blanda in fysiska knappar, med ditt förslag skulle man låsa upp den i fickan hela tiden, plus att det lär dra ström då skärmen måste vara aktiv. ;)

6. the_tiger

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag kanske vänjer mig som du säger, men kan man inte göra så att man på något sätt kan använda den optiska styrkulan istället för "stänga av knappen" ??

7. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske går med en app som sagt, men på alla touchenheter vad jag vet, även iPhone, krävs ju en hårdvaruknapp för det. Annars blir ju skyddet väldigt oskyddande.

8. MonsterBob

MonsterBob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det ligger under inställningar, starta ditt sms program o sen välja du menu > settings