Fråga: Några frågor om uppspelning av HD-film, max filstrl, NTFS och USB-överföring(MTP).

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Khan, 5 jan 2012.

1. Khan

Khan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänkte att man skulle använda S2an lite som en portabel mediaspelare, men slog mig att FAT32 inte klarar större filer än 4GB, så:

1. Klarar S2an SD-kort i NTFS?

Nu råkade de bli så att jag slängde över en +4gb film på minneskortet ändå och det funkade! Hur kommer det sig? Märkte att S2an inte kopplade upp sig som en normal extern USB-disk till datorn(w7) utan som portabel enhet via MTP.

2. Delar MTP upp filer över 4gb automagiskt på något sätt så man kan föra över till fat32?

3. Vad är det för egentliga skillnader mellan MTP och vanlig USB-överföring? Tycker att det går lite segare och hänger sig oftare än normalt, ska det vara så?

4. Kan man få bort MTP och låta S2an lägga sig som en normal USB-disk(som alla mina tidigare androidlurar gjort)?

5. Går det inte spola i 1080-filmer på S2an? Eller är det bara för att den delats upp i olika delar av MTP?

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

vill du mounta ett kort med ntfs måste du så vitt jag vet köra med en kernel som stöder det, SiyahKernel exempelvis.

3. Khan

Khan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter jobbigt att vara beroende av en kernel. Väntar nog hellre tills android får officiellt stöd.

Ingen som kan svara på de andra frågorna?

Tex går det att spola i HD-filmer(1080) på S2?

Försvinner MTP om man flashar in andra ROMs och telefonen uppför sig som en normal USB-disk?