Tjo i stugorna! Köpte min första android nalle igår, och kan säga att den känns betydligt trevligare än symbian nallar. Men har lite frågor och funderingar. då HTC Wildfire manualen som ingick är ett skämt :S 1. Klockan på startskärmen, så står det "min postion" vad är detta? Skulle vilja ha vädret där. Eller måste jag ladda ner en annan app som visar klocka och vädret för Karlskoga 2. Har nu 1gb surfpaket i mitt abb, om man lägger ut "mobilt..något" widgeten, och stänger av och på, antar det är att mobilen inte skickar eller ta emot data? eller är det något mer man ska ändra för att strypa trafiken? (tänkte mer på när jag ska till danmark inom kort) 3. Ute efter en smidigt och lät hanterlig väska till min Wildfire,några tips? Vad kör ni med? Återkommer om det kommer fler frågor. Ursäkta om det är upprepade frågor, men sitter på utbildningen och har inte tid att leta svaren.
Här kan du ladda ner en större manual med allt du kan tänkas veta, typ http://www.htc.com/se/userguide.aspx?p_id=316
1. Nej det skall du inte behöva göra, dock vet jag av erfarenhet att just Karlskoga verkar inte ingå i den tjänsten som HTC köper in från annan leverantör (Jag har bott i Karlskoga förut) för vädertjänste, samma med Övik för övrigt verkar det som) 2. Se till att dataroamingen är av i Inställningar-Trådlöst och Nätverk-Mobila Nätverk, om det är avstängt där så är det lugnt
1. Det finns andra widgets som visar väder också/annars. T.ex. Beautiful Widgets, Snowstorm med flera. 2. Din nalle är automatiskt inställd på att inte surfa vid roaming så det skall inte vara några problem ändå! 3. Vi har några i shoppen, se signaturen, som kommer funka bra. Snabblänk: http://www.droidstuff.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=24&Itemid=1
ok,roaming är av, så då räcker det med av/på widgeten på startskärmen att zappa med. kalas och höra! ska ta en titt på dom tipsen dirk. Tack till er alla! Ha en bra fortsättning!
Jag tror inte ens du behöver trycka på din widget utan telefonen låser allt utomlands! Det är det som är så smidigt
ah, det är ju ännu bättre. Vad finns det för bra appar för att hålla stenkoll på data trafiken? Har nämligen bara 1gb paket, så vore trevligt och kunna hålla koll på det oavsett om jag förbrukar det eller inte.
hittade faktiskt "stats" kalas fint. Smidigt att kunna rensa statsen vid specifikt datum om man vill eller sätta upp för varje mån.