Några frågor

Discussion in 'ASUS' started by erra_boy, Aug 19, 2011.

1. erra_boy

erra_boy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena.

Sitter i tankarna att köpa en Transformer.

Undrar lite om följande

Har en x10 som jag kan använda som hotspot om jag fattat saken rätt.
    Är det svårt att få det och funka?
    Kan jag samtidigt när jag gör min tele till en hotspot fortfarande surfa själv på den ?

Hur är det med filmer och så vidare?
    Tänkte ju lägga in filmer till ungarna att ha i bilen så tänkte höra om version 3.2 eller så har fixat så den läser tex mkv filer eller liknade ?

2. diezel

diezel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte alls svårt att få hotspoten att fungera. Sätter på hotspoten gör du i inställningarna på telefonen. Sen ansluter du bara till hotspoten på tableten, som du skulle anslutit till vilket wifi som helst. Och ja, du kan surfa på telefonen samtidigt som hotspoten är igång.

Filmer är lite krångligt än så länge. Mkv kan du köra genom tex. moboplayer som finns på market. Däremot har Transformern fortfarande väldigt svårt att spela upp hd-film med hög bitrate. Men typ vanliga dvdrip-filmer är inga problem alls. Är min erfarenhet iallafall.

3. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har själv testat x10 som hotspot och det funkar som det ska. Men kom ihåg att det drar väldigt mycket på mobilen!

Diceplayer som någon tipsade om verkar trots sitt pris (30 kr) vara mycket bra testade ett avsnitt av game of thrones i hd och det var inte 100% men se bart