Några funderingar inför framtida mobilköp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Skuggvarg, 9 maj 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Några saker som oroar mig lite inför framtida mobilköp:

1. Mobilerna har tydligen enormt stora skillnader vad gäller digitizerns kvalitet, dvs hur bra respons det är i skärmen. Detta är oftast inget som berörs i recensionerna, förutom hos Swedroid men då är problemet istället att Swedroid inte recenserar alla mobiler. Så hur ska man göra för att få veta om mobilen man funderar på att köpa har en bra eller dålig digitizer?

2. Skärmens läsbarhet. Detta talas det oftare om i recensioner, men det kan ändå vara svårt att veta hur tydlig skärmen i solljus (vilket oftast är det stora problemet). Jag använder mobilen mycket utomhus så skärmen MÅSTE ha god läsbarhet i solljus men det är alltså inte lätt att avgöra detta på förhand, innan man köper mobilen.

Finns det några mobilsidor utöver Swedroid som går in lite extra på djupet på såna här saker? GSMarena är väl ett alternativ, men deras recensioner kan vara lite ojämna. Ena gången väldigt uttömmande på vissa punkter, nästa gång nämns nästan ingenting om samma punkter.

Hade lätt köpt en Xperia P just pga dess White Magic-teknologi, om det inte varit för att mobilen är för kantig, för stor och varken har minneskortsplats eller utbytbart batteri. Synd att Sony inte verkar köra vidare med White Magic, då den tydligen var väldigt bra. :ehm:

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    1. Testa i butik.
    2. Testa i butik (eller utanför butiken i solljus).
    Eftersom du har särskilda krav så bör du verkligen testa telefonen innan du köper den.

Last edited: 9 maj 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.