Några funderingar kring android OS.

Diskussion i 'Allmänt' startad av jabbeboy, 19 mar 2012.

1. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Tjooo. Kan börja med att skriva att jag är absolut ingen nybörjare inom android, utan kommer här med frågor som jag börjat märka av och skulle vara intressant att höra vad orsakerna är..

1. Märkt av på min transformer platta att, när man vinklar uupp den i porträttställning så blir allt i plattan segare än vad den egentligen skulle agera när man kör i landskap, menar då allt från scrollning i hemskärmar, i app drawern, även vissa appar..
    Varför blir den segare? Är inte så i mobilen.

2. Angående multitasking, ibland kan mobilen råka ut för total lagg som jag brukar kalla det, något som händer(kanske för att förmycket appar är igång i bakgrunden) fryster fast, när man trycker på menyknapparna ppå min nexus s, så vibrrerar det men händer inte ett skit.

Samt att det inte går att släcka skärmen, ibland tillochmed fryser den rejält så man måste rycka batteriet..
    Hur kan man unvika det? Alla säger ju att låt android själv hantera processerna, men tydligen gör dem de inte så bra.:)

Tack för mig :D Hej

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    2. Det hände på min Nexus S när jag körde 2.3 och Launcher Pro. Då hängde den sig ganska ofta och blev jätteseg. Sedan jag lade in ICS så har det inte hänt en enda gång. Min slutsats är att det beror på ROM + Launcher. I mitt fall tror jag det berodde mest på Launcher Pro eller så var det kanske just hur Launcher Pro fungerade tillsammans med just den ROM:en.

Att det inte går att släcka skärmen bör bero på ROM också eller annan mjukvara. Just det har jag aldrig råkat ut för. Testa att byta ROM eller ta bort appar.

Enklast kanske är att du bara uppgraderar till senaste KANGY.

Last edited: 20 mar 2012
  3. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej. Tack, ja lustigt är det sannerligen, har inte launcher pro heller, utan kör med apex launcher nu, men när det var som värst hade jag trebuchet..

Jag har sett det finns nyare version av kangy, men vill inte uppdatera, måste ju köra en wipe då, och orkar inte lägga in nya appar igen samt allt annat:(