Såhär ser fel-rapporten ut, om du är nyfiken:
HTML:
java.lang.OutOfMemoryError
--------- Stack trace ---------
java.lang.AbstractStringBuilder.enlargeBuffer(AbstractStringBuilder.java:97)
java.lang.AbstractStringBuilder.append0(AbstractStringBuilder.java:155)
java.lang.StringBuilder.append(StringBuilder.java:216)
com.dscript.metalarchives.service.MetalService.getHtml(MetalService.java:120)
com.dscript.metalarchives.service.MetalService.access$0(MetalService.java:103)
com.dscript.metalarchives.service.MetalService$2.run(MetalService.java:56)
------------ Device -----------
Brand: google
Device: passion
Model: Nexus One
Product: passion
----------- Firmware ----------
SDK: 7
Release: 2.1-update1
Incremental: 24178
-------------------------------
Jag ser förresten nu att jag ljög innan: det inte alls står vilken version av appen man kör, i felrapporten. Det ska givetvis åtgärdas.
Vad tycker du annars om felhanteringen? Kändes det någorlunda användarvänligt? Teoretiskt skulle jag väl kunna fånga upp de flesta felen (förutom just OutOfMemory då, som nämnt ovan), och aldrig behöva visa en "Force Close"-dialog alls, men eftersom det är en generell felhanterare har man ju ingen aning om exakt var man är, och vad som har hänt, när felet inträffar. Jag har läst att det är en best practice att låta applikationen krasha, när den har krashat, men jag är inte säker på ifall jag är nöjd med det...