några "root" frågor

Diskussion i 'Desire HD' startad av PickOwned, 22 maj 2011.

1. PickOwned

PickOwned Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjo
    Jag funderar på att roota min telefon, men eftersom jag aldrig haft en smarthphone förr så är jag inte 100 på vilka för och nackdelar det kan bli med root. därför frågar jag några frågor som jag kommer på just nu.
    * Kan telefonen gå sönder av att roota?
    * Hur mycket bättre är en rootad DHD?
    * Jag funderar på att roota till CyanogenMod 7, är det den bästa costum romen?
    * Kommer man kunna använda tjänsten Htcsense.com (spåra, ring, låsa)?
    * försvinner garantin på telefonen om man rootar?
    * blir batteritiden bättre?
    * Är det några andra tjänster/funktioner som försvinner om man rootar?
    * Alla telefonnummer och kontakter, kommer de försvinna?
    * Kan man gå tillbaka till HTC sense's mjukvaran igen om jag inte skulle tycka om rooten?
    * Hur upplever du din rootade telefon om du rootat?
    //tack för svar :)

2. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Root= Administratörs behörighet
    Det du gör är att du byter programvara i telefonen = Firmware

Du kan så kallat Bricka telefonen = göra den till en tegelsten/oanvändbar om du gör fel.
    Bättre blir den på så vis att du får bättre batteritid och den är snabbare och du får buggar fixade fortare.

Garantin försvinner det säger HTC själva, med tanke på att du kan förstöra telefonen via överklockning så blir den varmare än vad den ska vara osv.

Du får fler funktioner till och med.

Beroende på vad du flashar för programvara så kan du använda htc sense onlinetjänster.

Jag kör med denna:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Den tycker jag är bäst och snabbast och krånglar minst, ångrar inte ett dugg att jag flashade om min mobil.

Du kan gå tillbaka till orginal, Och allt försvinner om du bestämmer dig för att byta rom.

3. jakk_28

jakk_28 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag funderar också på att roota och undrar vad som händer om man "brickar" telefonen går den inte att fixa alls efter det? vad händer egentligen med telefonen??? och så undrar jag hur man gör en total backup på telefonen med kontakter olika inställningar osv. om man ska uppdatera den via .exe filen?