Några små frågor...

Diskussion i 'Dream' startad av deadline, 17 jun 2009.

1. deadline

deadline Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderar på att köpa en dream nästa månad när jag har fått lönen från mitt sommarjobb. Så nu har jag några frågor om telefonen i fråga då, finns det något sätt att kunna använda räksmörgås-bokstäverna på det fysiska tangentbordet, jag har sett att det finns till onscreen-tangentbordet, och sen har jag en fråga till. Vad innebär rootning? Vad får man ut av det? Kan garantin flyga&fara om man gör det?

MVH deadline

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

För att använda å ä ö på tangentbordet måste du hålla in A eller O(Ganska svårt att lägga till dom fysiskt :P ). Om du rootar telefonen så kan du göra mer saker med den, du kan överklocka den, koppla in den till datorn och surfa med datorn via mobilen. Du "låser" helt enkelt upp den så att program kommer åt fler saker i din mobil. Garantin vet jag inte om den försvinner. Kanske någon annan som kan svara på det?

3. deadline

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På det fysiska håller man in? Men med ä och å hur blir det då? Dom borde ju logiskt sett ligga på a båda två, hur gör man då.
    Jag har också funderat på att om det finns någon autokorrigerande ordlista á la iPhone som funkar med det fysiska tangentbordet

4. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer upp en dialogruta på skärmen där du får välja bokstav. I fallet "a" så är det nio olika alternativ.

5. deadline

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, tack för tipset. Men vet du om det kan finnas autokorrigering á la iPhone?

6. Smergo

Smergo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det finns det.

7. deadline

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vad bra :D:D både till on-screen och den fysiska? Ursäkta att jag är så jobbig med alla mina frågor, men är man en noob så är man :P

8. kottkrig

kottkrig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart hittar man det?

Jag använder i princip aldrig mitt fysiska tangentbord pga att jag inte hittat något sådant. Tar evigheter att skriva något utan det.