Hejsan, hade förbeställt Note 7 men nu blir det ju inte av. Sitter med en Nexus 5X som jag är nära att drämma i golvet ett antal gånger varje dag på grund av allt "laggande".
Jag letar nu efter en lämplig ersättare till Note 7 även om det inte finns en annan mobil med samma pennfunktioner. Jag ber er om tips på lämpliga mobiler som (helst) uppfyller nedanstående krav:
Pris: Upp till runt 4.5-5k kr (typ Axon 7).
Skärm: (Helst) AMOLED.
Skärmstorlek: 5"-5.5"
Upplösning: Jag bryr mig öht inte om VR eller superskarp skärm (kan jag välja det så streamar jag det mesta i 240p på så liten skärm och jag kör helst 720p på min 47" TV). Så 1080p funkar hur bra som helst för mig.
Vattentålighet: Gärna men inte absolut nödvändigt, men det vore en väldigt trevlig bonus.
Batteritid: Så bra som bara är möjligt MEN jag har investerat i lite olika Qualcomm Quick Charge 3.0-tillbehör och jag har för det mesta nära till antingen ett vägguttag eller min Anker 26800mAh power bank. I och med dessa tillbehör är nästa krav något jag inte kan tumma på...
Qualcomm Quick Charge 3.0: Ett absolut måste.
RAM: 3-4GB borde duga.
Internal Storage: Gärna 64GB men finns det en SD-kortplats så duger 32GB.
SD-kortplats: Väldigt, väldigt viktigt men har mobilen 64-128GB internminne så kanske det inte behövs...
UHS 2.0-nånting ger snabbt utrymme? I så fall, ja tack. Men inget jätteviktigt.
Ljud: Gärna front facing stereo (typ Axon 7) men kan klara mig med nedåtriktad á la Samsung.
Jag som redan gått igenom all denna beslutsångest innan jag bestämde mig för Note 7. -.- :E
Click to expand...