Några tips gällande ersättare till Note 7? <3

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Wanuvas, 13 okt 2016.

1. Wanuvas

Wanuvas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, hade förbeställt Note 7 men nu blir det ju inte av. Sitter med en Nexus 5X som jag är nära att drämma i golvet ett antal gånger varje dag på grund av allt "laggande".

Jag letar nu efter en lämplig ersättare till Note 7 även om det inte finns en annan mobil med samma pennfunktioner. Jag ber er om tips på lämpliga mobiler som (helst) uppfyller nedanstående krav:

Pris: Upp till runt 4.5-5k kr (typ Axon 7).

Skärm: (Helst) AMOLED.

Skärmstorlek: 5"-5.5"

Upplösning: Jag bryr mig öht inte om VR eller superskarp skärm (kan jag välja det så streamar jag det mesta i 240p på så liten skärm och jag kör helst 720p på min 47" TV). Så 1080p funkar hur bra som helst för mig.

Vattentålighet: Gärna men inte absolut nödvändigt, men det vore en väldigt trevlig bonus.

Batteritid: Så bra som bara är möjligt MEN jag har investerat i lite olika Qualcomm Quick Charge 3.0-tillbehör och jag har för det mesta nära till antingen ett vägguttag eller min Anker 26800mAh power bank. I och med dessa tillbehör är nästa krav något jag inte kan tumma på... :)

Qualcomm Quick Charge 3.0: Ett absolut måste.
    RAM: 3-4GB borde duga.

Internal Storage: Gärna 64GB men finns det en SD-kortplats så duger 32GB.

SD-kortplats: Väldigt, väldigt viktigt men har mobilen 64-128GB internminne så kanske det inte behövs...

UHS 2.0-nånting ger snabbt utrymme? I så fall, ja tack. Men inget jätteviktigt.

Ljud: Gärna front facing stereo (typ Axon 7) men kan klara mig med nedåtriktad á la Samsung.

Jag som redan gått igenom all denna beslutsångest innan jag bestämde mig för Note 7. -.- :E

2. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Har du kollat på huawei honor 8?

3. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    S7 Edge, dock dyrare än 4.5-5k. LG V20 (om den kommer hit och när). Lär nog ja hyfsat saftigt pris också.
    OP3?
    Axon 7 som du nämner då? Verkar gå att köpa nästa vecka från webhallen, inet och andra nätbutiker.

Finns fan ingen vettig ersättare till Note 7. Var själv sugen på den men blev en billig Honor 8 tills vidare för mig.
    .

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att Mate 9 kan komma att bli rätt intressant, men den dröjer ju också till november. Lär dock ligga på ~6k som introduktionspris, vilket hamnar lite utanför budget. Oklart dock, gissar bara :)

Edit: Never mind - missade 5,5"-gränsen, my bad.

Kanske Xperia XZ vore något? Den bockar så gott som av samtliga krav. Den ligger dock också på 6k, hfm.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3886192&ref=192

5. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Var länge och aktiv på Note 7, men blev som sagt inget med den.
    Har letat länge efter en ersättare till min Z5 som tyvärr gick i kras förra veckan och den heter Nexus 6P.

Den har allt, en stor skärm, ren Android, snabb som få, en faktiskt bra kamera för att vara en Nexus lur och det bästa av allt, bra högtalare.

Kommer nog att använda denna tills nästa års flaggskepp slår sig ut på marknaden.

PS! Den är inte speciellt dyr heller [emoji23]

6. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Varför inte S7 flat? Köpte en sj och till min förvåning så älskar jag den även med touchwiz :D

7. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Länge sen jag skrev det, skulle jag svara idag skulle jag faktiskt sagt S7 flat ;)