Några tråkiga hero problem ja stött på!

Diskussion i 'Hero' startad av azzpa, 24 september 2009.

1. azzpa

azzpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I det mest positiva har ja den sensate tiden upptäckt en del problem med min hero :(

1. Idag när ja startade om telefonen såg ja 7 stycken ljusa pixlar i uppstart- sekvensen mot den svarta bakgrunden? Tror dessa har kommit med tiden, mobben är dock bara 6 dagar gammal och ja har varit väldigt varsam med min guldklimp? Det positiva är att de aldrig syns mot annan random bakgrund? Nån mer som upptäckt detta och vad kan man göra? orkar man reklamera månne?

2. Batteritiden har för mig bara blivit sämre och sämre senaste tiden? Har till och med slagit av både mobil/Wi-fi/bluetooth näten när de ej används... börjar tro att det är nåt program som är boven elle va har ni för erfarenheter?

3. Volymknappen på vänstra sidan har ja väldigt stora problem med. Ja fingrar på den hur ja än tar i telefonen känns det som, rätt var det är har ja obemärkligt sänkt volymen helt ibland? kan man låsa knapp jäveln på nåt sätt elle? nåt schysst app kanske?

4. Ett lite mindre problem men ändå rätt störande, ja vill väldigt gärna se klockslag när ja fått mina sms i min sms lista nu står det bara typ yesterday elle dags datum. Finns de nån inställning ja missat för orginal sms programet elle finns de nåt tipps på extern sms program som visar detta?

5. Slutligen, har någon hittat en vettig kalender än som visar vecko vy?

Annars ligger ja här med heron i sängen och gillar läget!

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    2. Jag använde Ebuddy flitigt för att chatta men det var oanvändbart då det drog ut batteriet på nolltid. Gå in på Market & dra hem programmet "Spare Parts". I det öppnar du "battery history" samt väljer "partial wake usage". Där ser du staplar på de program som ligger & arbetar i standbyläge & om du hittar nåt som har längre stapel än "Andriod system" så har du en batteribov där. Dra även hem "Task killer" & se till att inte ha alltför mycket igång.

3. Jag har motsatt problem med volymknappen, hittar den inte, får lixom inte grepp men jag börjar lära mig...

5. Tyvärr så verkar det inte finnas en bra kalender till Android i dagsläget, en katastrof enligt mig & ibland så längtar jag efter min P1i för att få lite ordning på min tillvaro:( För övrigt så saknar jag inte den :)

3. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför tycker du inte om kalendern? Hur vill du att den ska vara? I Heron finns det ju dels androidwidgetkalendern under android widget och dels så har du ju HTCs kalender. Upplever du dessa som sega eller bara ofunktionella? Jag diggar androwidgeten som lätt visar det som händer för dagen och om man klickar på den får upp månad, event eller dag osv.

Last edited: 25 september 2009
  4. Thady

Thady Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om pixlarna. Köpte du mobilen i Sverige så ska du klart gå tillbaks med den och få en ny! Eller en reperation iallafall.

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Självfallet så är det något av en smaksak men jag & många andra vill ha en fungerande veckovy där man på ett enkelt sätt kan se dag för dag & alla händelser. En månadsvy som visar små pluppar säger mig inget, Agendan visar för lite samt förvirrar mig ofta då jag vill se alla dagar på veckan & huruvida vissa dagar är tomma samt vilka jag jobbar på eller har annat. Dagsvyn skulle gå att leva med om man kunde bläddra i eventvyn, timevyn som man kan bläddra i funkar inte för mig då jag jobbar skift, alltså dagar som nätter om vartannat & då måste scrolla upp & ned & tyvärr ofta då missar att jag exempelvis jobbar natt om några veckor när jag sitter & kollar på morgonen.

På mina sony ericssonlurar har jag haft mycket lättöversiktliga kalendrar som dessutom har varit mer omformbara efter användningsområde men just den biten är ju också något dom är duktiga på. Jag trodde att jag skulle vänja mig vid denna men det funkar inte, kollegorna som har SE P1i (samma som jag hade innan) har klart bättre koll & kan mycket snabbare kolla skiftschemat för några veckor framåt, jag sitter mest som ett frågetecken & dom hånar mig lätt än fast dom för övrigt är avundsjuka :)

Oberoende vad man tycker om denna så måste det komma något med en vettig veckovy i blockformat som man dessutom kan bläddra mellan veckorna. Att kunna bläddra mellan dagar är ju också en självklarhet men det ser jag nästan som en bugg för så korkade kan ju HTC inte varit när dom missade det.

Vi är ju ganska många som är besvikna på kalendern & alla dessa widgets är ju ingen direkt lösning, det är själva kalenderappen som måste bytas ut.

6. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Z Aaahhh, jo det känns ju helt vrickat. Jag antar att du plöjt igenom market med luskam vid det här laget... =/
    Det måste ju vara något som de fått enorm kritik för och kommer rätta till snart får man hoppas.

7. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte hur mycket kritik dom fått för många använder inte kalendern så avancerat & exempelvis Iphone verkar faktiskt vara lika handikappad på kalenderbiten... Dom vanligaste "businesstelefonerna" från SE, Nokia med flera måste ha en väl fungerande kalender för det är dom kända för medan Iphone & Hero trots allt vänder sig till en lite mer lekfull skara människor :) Jag vill dock kombinera lekfullheten med nytta i allra möjligaste mån...

Ang. det som finns att tillgå på market så är det ju bara en massa widgets. Jag har en tid kört den äldre androidkalendern men den funkar tyvärr inte heller tillfredsställande.

8. Thady

Thady Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

azzpa,
    Oj, glömde bort totalt angående ljus pixlarna. Det har hänt mig också faktiskt. En lite starkare syns vid uppstart, men den syns knappt alls när man använder mobilen. Inget jag stör mig på då den knappt syns. Men om jag lutar telefonen vid uppstart så ser jag även några till ljusa pixlar, men dessa syns som sagt bara om jag lutar mobilen typ. Inget jag stör mig på då det inte syns på mobilen. Har också varit extremt rädd om den och inte tappat den eller liknande så vad det kan bero på vet jag inte.

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har också 2 lysande pixlar men dom syns enbart vid uppstart.
    Ladda ner Screen test, Dead pixel detect eller liknande och kolla om du kan se några lysande pixlar.

Jag kunde inte det så misstänker att det inte är fel på skärmarna till Hero utan på uppstartsbilden.

10. azzpa

azzpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På samma sätt här faktiskt, synliga pixlar i vissa vinklar, typ 2-3 som syns vid plan vinkel... Ja känner nog att ja skiter i det ja med pga de bara syns vid svart bakgrund, lixom orka reklamera!

11. azzpa

azzpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen mer än ja som irreterar sig lite på att man inte ser tidpunkt vid mottaget och skickat sms, likaså med samtalslistan? ja vill ju för tusan se exat tid!?

12. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har inte funderat på det men dra hem handcent från market, ett optimalt sms program så får du det du vill ha & mycket mer :)

13. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag gillar "dagvyn" som man får, men stör mig väldigt på att man måste backa tillbaka till "månad" och välja dag igen för att kunna se dagvyn...
    Borde ju gå att bläddra i sidled när man är inne på dag.. :mad:

saknar oxså veckovyn som fanns på båda TyTn I och II samt PROn.. :(