Problem: Namnet på appar förvandlas till pixlar

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Shurtie, 21 okt 2014.

1. Shurtie

Shurtie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Har ett problem som uppstått ett par gånger sporadiskt nu. När jag låser upp skärmlåset är alla appars namn pixlar, se bifogad bild.
    Hitintills har jag endast lyckats bli av med det genom att starta om telefonen.

Jag kan inte se något samband mellan gångerna de hänt, varken batteri, eller mängd appar som körs samtidigt. Men som det syns på bilden är apparnas logotyp, och annan skärmupplösning fullständig. Det verkar nästan som den tappat bort typsnittet och ersätter tecknen med pixlar som motsvarar den maximala arean för respektive bokstav.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Bild:
    http://sv.tinypic.com/r/fkv7o9/8

2. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Standard Svaret från Samsung Sverige via deras FB Sida är:

Det var tråkigt att höra att du fortfarande upplever problem med din telefon! Om du trots en fabriksåterställning upplever att texten på ikonerna inte ser ut som vanligt, prova att rensa data på TouchWiz Starts.

- Inställningar
    - Mer
    - Programhanterare
    - Bläddra till fliken Alla
    - Skrolla ned till TouchWiz Starts.
    - Rensa data

Återkom gärna med hur det går för dig!

//Alex

OBS::!!! Testa rensa datan för TouchWiz först!!! Enligt min egna mening så är bara detta ytterligare en bugg i deras touchwiz, då det är fler som fått detta problem.

Last edited: 22 okt 2014
    Shurtie gillar detta.
  3. Shurtie

Shurtie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej! Jag testade att rensa data + Cache ur TouchWiz Starts nu. Blev lite överraskad när alla widgets och appar rensats, men det är ju lätt att lägga till igen! :)
    Tack för tipset! Hade stora svårigheter att googla på det här problemet.
    Jag återkommer till posten om det hänt igen eller om det inte hänt på ca en månad!

Stort tack!