Nån annan som lyckats repa den?

Discussion in 'Legend' started by Jocce81, Jun 2, 2010.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån annan som lyckats repa glaset på sin Legend?

Har fått två små repor / jack i min, uppe i högra härnet, eller en bit in...suck...
    Dock syns de bara när skärmen är släckt, eller om man letar efter dem...
    Känner dem inte med fingret, dock med nageln så att säga...

Tror de blev när mobilen lyckades glida ur fickan igår i polarens trappuppgång när vi försökte baxa in 60 kvm golv i hans hiss...

/Jocce

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tappat min telefon två gånger. Självklart var det på grusgångar båda gångerna, sämsta underlaget(!). Första gången fick den ett rejält hack (vass kant) på utbuktningen för 3,5mm-hålet. Andra gången fick jag några små repor i skalet och en väldigt liten 'prick' i det övre vänstra hörnet av glaset. Det sorgliga är att andra tappningen berodde på att hacket från den första fastnade i byxfickan när jag skulle plocka fram telefonen, som då flög ur handen.

Jag har nu skickat efter en Slide mobilväska till HTC Legend för att slippa fler olyckor.

3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Glaset är helt fritt från skador efter snart två månader.. Aluminiumet har fått sig en liten törn på baksidan dock.

4. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Glaset repfritt! Metall skalet har fått sig nån törn, förstår inte denna "ha telefonen fläck fri" hysterin.
    Ett litet märke i hörnen från ett fall i betong golv so what ? Det är en telefon för 4000:- inte en telefon för 40000:- använd era grejer, mina glasögon jag har på jobbet kostar mer än telefonen kommer dom bli repiga i glaset? Ja bågen har redan fått en lite knäck jag jobbar som elektriker så det tär på mina grejer...

Har iof köpt ett silikon skydd till min legend men det är för att det är så smutsig miljö jag jobbar i min förra HTC gick sönder pga betongdamm i varenda liten öppning. högtalaren slutade funka osv.

Det jag menar är man behöver inte vara oförsiktig och medvetet miss vårda sakerna men man ska inte vara rädd att använda saker och ting.

5. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    har 1st skydd som passar perfekt till Legend
    89:- inkl frakt
    först till kvarn gäller

6. toffeboffe

toffeboffe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har lyckats få en rejäl repa på glaset. Det är som ett slingrigt streck som går över vänstra halvan av skärmen. Strecket syns tydligt när man är ute i solljus och är väldigt irriterande även om man börjar vänja sig lite nu. När man är inomhus syns strecket knappt alls. Ångrar verkligen att jag inte köpte skyddsplast till skrämen på direkten. Tänkte att eftersom telefonen i övrigt är av så bra kvalite så skulle glaset vara lite reptåligt, men icke sade nicke...

Har även tappat telefonen i asfalten från fickan och fick några rejäla hack på baksidan av telefonen. I början såg det inget vidare ut men efter några veckor med telefonen i fickan verkar det som hacken har slipats ner och nu ser det mest ut som små prickar. En liten fördel med det mjuka aluminiumskalet trots allt. Skärmen klarade sig oskadd den gång tack vare böjen på skalet.

7. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle kliva ur firmabussen idag, då fumlade jag till den så telefonen seglade ner i asfalten från ca 1½ meters höjd. Det somblev var en pytteskråma på aluminiumet till vänster om kameran och nere i vänsterkant på luckan till sim/batteri/minne.

Säger som jag sade till polarn, hade jag haft en Desire nu så hade det vart smulor kvar av den. Tackar någon högre makt för att jag valde Legend istället för Desire tack vare aluminiumskalet.

8. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Aluminiumet är ju som känt ett mjukt material & frugan tappade sin Legend i asfalten första veckan & det blev ett mycket vasst, fult jack på ena sidan bredvid skärmen. Det var så vasst så man skar sig på det så jag tog en liten nagelfil & jämnade till det. Detta är nackdelen med det vackra aluminiumet, min Hero får bara lite skrapmärken...

För övrigt så bryr jag mig inte mycket i slitaget, åtminstone inte nu efter snart ett år men då är ju i & för sig min Hero i det närmaste helt utan skavanker också men när den får det, so what...

9. Hejmer

Hejmer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som om de har rätt hållbara skärmar iaf:) Man har ju hört talas om folk som tappat sina iphones från låg höjd o skärmen spricker direkt...

10. Huppen

Huppen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Iphones skärmar är ju av glas så det är väl nästan klart som korvspad att de spricker,
    även från låg höjd :)

11. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Än har jag inte lyckats med några repor, men jag använder oftast riktigt tighta byxor för att slippa oroa mig att den ska glida ur fickan :D

Kan tipsa om ett sånt här skydd: http://www.skal-man.se/Shop/Image/Article/legendflipsvart.jpg
    Skall nog köpa ett själv faktiskt! fiinns en hel del skydd och dyl. på skal-man.se :)

12. balroggen

balroggen Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Spräckt glaset i ena hörnet...
    Satte på Copter™Displayfilm... nu syns det inte...

13. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

14. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

15. zinar92

zinar92 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER