Hej på er! Tänkte kolla med er, om det är så om nån på detta forum har samma problem som jag har för detta börjar bli dyrt. Problemet är så att min telefon koppla ner samtalen när jag pratar med någon detta kan hände med ett par min mellan rum så att jag blir tvungen att ringa upp personen igen (ny start avgift 0,69.-) detta kan då hända när som hälst under samtalet. Eller så ter sig problemet så att den parkerar av pågående samtal och sen börjar den ringa upp random person från kontakt listan (inte senaste samtal) Detta har nu lämnats in till anovo 4 gånger dom har verkligen bytt ALLT som går att byta. att tillägga är att detta även händer när jag pratar i Htc eget headset?????
Att samtal kopplas ner är nog snarare ett Tele2-problem. Jag har haft sånna problem med alla telefoner jag har haft. Värst var det för några år sedan då jag inte kunde fullfölja ett enda samtal utan att det bröts. Men det gällde bara hemma och efter jag varit borta och jobbat några veckor funkade det felfritt när jag kom hem. Att den börjar ringa andra personer kan helt enkelt bero på att skärmen tänds när samtalet avslutas. Ligger telefonen då i fickan är det lätt hänt att du ringer upp någon av misstag. Jag tycker du ska ringa och klaga på Tele2. Det kan vara något i masten som spökar. Du kan även testa om du får samma problem med andra operatörer.
problemet ligger tyvärr inte hos tele2 vet att dom har problem med nätet men jag har inte detta problem med nån annan telefon och jag har inte haft det tidigare dom har till och med kollat mina specc för att se när det bryts och när jag ringt upp igen och det har inte vart nån signal störning =S.
Hur gammalt är ditt SIM-kort? Det kan bli alla möjliga fel med ett för gammalt SIM-kort. Är det mer än 12-18 månader gammalt så skulle jag testa att byta det. Jag fick mitt utbytt utan kostnad när jag skaffade Heron. Jag ringde bara kundtjänst och sa att mitt gamla inte funkade och dom skickade ett nytt utan kostnad. Har du ett nytt Sim-kort tycker jag att du ska försöka häva köpet. Har den varit inne på reparation 4 gånger och dom inte lyckats åtgärda det så borde du ha rätt att häva köpet och få alla pengar tillbaka. För pengarna kan du köpa en ännu bättre Android