Nån som kan ett bra gps skattjakts-program?

Diskussion i 'Applikationer' startad av corgrath, 8 jul 2010.

1. corgrath

corgrath Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hallå alla!

Min bror fyller snart 30 och jag tänkte det skulle vara nördigt och kul om jag tvingade honom ut på en skattjakt.. men inte vilken skattjakt som helst utan en GPS-skattjakt!

Det vill sätta att han måste bege sig till en gatuadress, eller GPS-koordinater. Därefter registrerar ett program vart han står och han får ett nytt meddelande på skärmen. Han ska dvs inte hitta något fysiskt, utan han ska bara få massa meddelanden som leder honom vidare till nästa destination

Därför undrar jag om nån har några rekommendationer angående detta? Finns det några färdiga tjänster för detta? eller finns det andra sätt att genomföra detta?

(PS: Om det inte finns ett färdigt verktyg, så är jag en webbutvecklare. Ni kanske har isf tips på hur jag kan få ut gps-koordinater eller liknade, så jag kan själv göra en sådan tjänst i nödfall)

Last edited: 8 jul 2010
  2. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hmm du vill inte ha en renodlat geocashe-app mao.

jag har hittat något som heter "back 2 it", men tror inte man kan lägga upp flera waypoints i det.(har inte haft tid att pröva den än, tyvärr)
    det funkar ung som "find my car", och ger en location, men du vill ha flera.

det går att stjärnmärka saker i google maps eller använda buzz, men då ser man hela rutten från början.