Nån som lämnat in på service pga dålig gps?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av snubben123, 19 jan 2011.

1. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man läser mycket om att gps:en är dålig om inte tom defekt. Har dock ej läst om att någon hävdat detta mot garanti. Vore intressant att höra om det är någon som gjort det och vad som hänt då.

Testade min igår på en 5 mil lång bilfärd. Tappade fix var 10e sekund ungefär. Jag jobbar inom hemelektroniksbranchen och att en produkt fungerar så dåligt är i min värld ett solklart garantiärende. Tycker för övrigt att den luren funkar klockrent med 2.2.1.

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det kanske kan vara själv nog att få returnera telefonen, men att skicka in telefonen på service hjälper föga. Det enda som skulle hända är väl att du får vara utan telefon ett tag och när du väl får den är den rensad och återställd. Eventuellt med omflashad rom, säkert samma som du redan har..

3. snubben123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo men om felet inte är åtgärdat efter tre försök så är det läge att hävda reklamation.

4. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag sa ju att det är skäl nog för returnering. (det blev dock "själv" i mobilen..) för tro mig, det BLIR tre servicear, för inte någon service i världen fixar GPSen ännu.. mobilen blir rensar tre gånger. GLHF.. :P Vill du ha pengarna tillbaka är det bara att köra..

5. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Hrmm kanske ska börja skicka in den så kanske man får pengarna tillbaka lagom till galaxy s 2 ;)

6. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske lite OT..
    Vad använder ni för att testa gps:en sådär som du gjorde? Jag har testat navigon några gånger men upplever inga problem

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

är liiiiiiite inne på samma bana ;)
    även om min fungerar :P

8. emilanderas

emilanderas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min funkar klockrent med navigon, men har för dålig precision när jag använder den till löpning (såg dock att Nexus S inte var nån höjdare på det heller direkt)...så jag reklamerade den hos tre (eftersom att ha just en löp-GPS var en stor anledning till att jag skaffade SGSen). Tre strök motvilligt mitt abonnemang o lät mig komma in o byta när jag ville och teckna nytt abonnemang med ny lur. Gick in i butik och det fanns inte mycket i närheten att välja på. Inte ens Desire HD fanns inne. Så jag väntar glatt på att nåt fint ska komma in i butik. Då går jag in, lämnar in min SGS o plockar ut ny. Anar dock att om det kommer en galaxy S 2 snart, så är nog GPSen ungefär lika dålig som i Nexus S, mao inte i närheten av vad HTC presterar...

9. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Finns nog inte en enda mobil som jag haft eller sett som är en bra löp-GPS. Bättre då att köpa en bättre lösning, tex träningsklocka med GPS. Har testat 3 olika mobiler nu på en 3km sträcka. Testar man dem mobilerna samma sträcka 5-6 gånger så kan det skilja en hel del med alla. SGS:en kan diffa 500-800m, Desire 300-400 och min SE ca 300-400m

10. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

visst är den dålig, men SÅ dålig ska den inte vara. Vilket betyder att det kanske finns något att göra för att förbättra den. Jag tappar sällan fix vid bilkörning. lämna in den du.

11. Grydal

Grydal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänk på att GPS-signalerna inte går igenom metall (Biltak) så den mottagning du får då är stutsade på något omgivningen vilket ger signalen en längre färdsträcka och därav en dålig possition...

12. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Galaxy S gillar detta.
  13. imtp

imtp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min reklamation gick inte igenom (de struntade i det helt enkelt).. fyra gånger inne på service för gps problemen.

14. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Hmm... låter absolut inte bra, betyder att vi måste vara flera som ligger på mot både Samsung och deras partners, ska försöka ringa Dustin imorgon och ligga på lite som en "jobbig kund", kanske dax att skriva lite fina inlägg på konsument sajter?

Dustin vet jag INTE gillar det iaf...
    :cool:

15. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Men är det inte LAG på att tre reparationer av samma fel = rätt att häva köpet? Stäm dem!

16. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nä, någon lag för detta finns inte.

17. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

I konsumentköpLAGEN står det att man har rätt att häva ett köp om ett fel uppstått minst 3 gånger (samma fel) under garantitiden* och säljaren inte kunnat reparera felet inom skälig tid eller utan väsentlig olägenhet för konsumenten.

Alltså, har man skickat in sin SGS på reparation två gånger för ickefungerande GPS och man får tillbaka en ickefungerande GPS (dvs 3 likadana fel) så behöver man inte skicka in den en tredje gång. Då kan man istället yttra sin rätt att häva ens köp och kräva pengarna tillbaka.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

18. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    inomhus i min lägenhet har min gps aldrig låst min position vilket inte är onormalt. testade med en iphone 4 en gång och den låste på en knapp sekund...inomhus.

19. imtp

imtp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

för att reklamationen skall gå igenom måste det finnas ett konstaterat fel... men att gpsen inte fungerar duger tydligen inte.. fick rådet att videofilma hur kass den är. Fortsätter bråket på måndag

20. snubben123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kommer nog skicka in min i nästa vecka så får vi se vad som sägs. Jag kommer skicka in den på back-rep tills problemet är åtgärdat eller telefonen blivit krediterad. Att en så pass vital funktion i en telefon inte fungerar, för det gör den ju verkligen inte, är inte acceptabelt. Jag säljer själv tv-apparater och att en tv t.ex. inte har en fungerande teletext-funktion är skäl till garantirep eller reklamation. Spelar ingen roll vad det är i specen som inte funkar. Så länge funktion som är specad inte funkar som den ska så ska detta åtgärdas!