Problem: NAND write start ! !

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av ceda, 17 okt 2013.

1. ceda

ceda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag har läst runt en hel del, både här och på XDA. Ser att det är en del som har haft liknande problem som jag, men jag kan inte hitta någon lösning någonstans...

Jag har en S3:a 16GB, köpt i sverige och låst till 3 (tre).
    Jag har tidigare haft den rootad och lagt in något custom room, (som jag inte minns vad det heter nu). Men telefonen dog för mig och jag har haft den inne på reparation.
    När ajg fick tillbaka telefonen, så hade dom bytt Mainboard och lagt in senaste mjukvaran. Alltså var telefonen låst till tre igen...

Jag laddade ner Odin 3.07 och försökte roota telefonen enligt guiden här på SweDroid.

Processen stannade vid "<ID:0/011> NAND Write Start!!".

Telefonen visar:

Downloading...
    Do not turn off target !!
    <------------blå stapel---------->

Här händer inget mer!

Jag har som sagt, läst en hel del runt om i forumen och har nu förstått att det var en dum idé att ha Keis installerat och körandes i bakgrunden. Men det hade jag.

Jag har nu försökt samma process med Keis avstängt. Olika USB-sladdar. Olika versioner av Odin. Olika datorer. Odin har körts som administratör hela tiden. Jag har nu blivit lite desperat och försökt ett flertal olika .md5-filer. Jag har även försökt att, både via Keis och vida Odin, installera senaste NEE-I9300XXEMG4-20130809155048 från samsungs hemsida. Även testat att få in KERNEL-NEE-I9300XXEMG4-1373974353.tar

Telefonen startar bara upp i Download-läget! Kan inte komma in i recovery-mode...

Jag har till och med testat att ladda in någon .pit-fil i all desperation.

Kan jag, på något sätt, använda mig av "Samsung GS3 tool kit" ifrån download-läget?

Har ni några andra bra förlag, som jag kan testa?