NanoMusic en liten musikspelare

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av palefat, 3 maj 2012.

1. palefat

palefat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla!

Jag håller på att göra en musikspelare tanken är att den ska ta mycket lite utrymme. Den ska vara mappbaserad, altså inte något bibliotek här inte.

Jag har kommit en bit på väg men det finns en hel del kvar att göra. Men innan jag fortsätter skulle jag vilja ha lite input från fler än mig själv på vad man förväntar sig av en musikspelare. Jag vänder mig alltså till de som är modiga och gillar att köra lite bleeding edge.

Så här ser den ut:

De som har lust får altså gärna lägga en kommentar om följande:

*Allmänna tankar om appen
    *Nuvarande layout och förslag till förbättringar
    *Vilka funktioner klarar ni er inte utan
    *Fungerar appen på ett oväntat eller obegripligt sätt
    *Skulle man kunna tänka sig att betala för den färdiga produkten och i så fall hur mycket

Edit:
    nu finns spelaren på play.google.com

/palefat

Last edited: 14 jul 2012
  2. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Gillar enkelheten, en stor tumme upp för det!

Ikonen skulle kunna få en uppdatering för att matcha resten av UI:t (rödorange/teal), och gärna med lite mer fritt utrymme runt omkring - jag upplever den för stor.

När man lägger till en mapp skulle jag vilja ha möjligheten skriva in en egen sökväg, för som det ser ut nu får jag inte tillgång till mitt externa SD-kort. På SGS2 med CM9 ligger den på /mnt/emmc/ medan det interna - som funkar - ligger på /mnt/sdcard. När man lägger till en mapp kan du göra funktionen tillgänglig i ett menyval t ex. Ett alternativ, om det är genomförbart, är att låta användaren kunna stega upp ytterligare ett steg i mapphierarkin, men jag tror att det kräver su.

En funktion för att stänga av loopning alt loopa bara en låt saknar jag.

Jag testade att lägga till en mapp utan några mediafiler och fick följande stacktrace:
    http://pastebin.com/LzY7kmTm
    Det verkar som att du förutsätter att det finns mediafiler i mappen man har valt.

Du får ha överseende över min dåligt formaterade text :P

palefat gillar detta.
  3. palefat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket vettiga synpunkter! Jag förstod inte hur du menade här:

"När man lägger till en mapp kan du göra funktionen tillgänglig i ett menyval t ex."

För övrigt tänker jag ta till mig kritken och implementera förbättringarna om nån vecka när jag kommer få mera tid. Stort tack!

4. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Genom att trycka på menyknappen så kommer det upp ett alternativ där man kan välja att skriva in en egen sökväg till mappen.

Exempel: trycker på menyknappen -> väljer "custom path" (eller liknande) -> en dialog med en edittext öppnas där jag skriver in /mnt/emmc/Music/

Last edited: 8 maj 2012
  5. Narius

Narius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gillar iden, det jag saknar är att kunna byta låt utan att behöva öppna appen.

6. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag kanongillar applikationen och enkelheten. Så skönt att slippa bläddra runt efter varje låt man vill höra.

Vad jag lägger fram som förslag som eventuell förbättring är att, om möjligt, försöka få bort dubbletter, speciellt sådana som ligger i mapparna "notifications", "alarms" och "ringtones". De får jag tre stycken utav och alla tre är egentligen onödiga då man (i alla fall jag) inte lyssnar på sina ringsignaler överhuvudtaget.

7. palefat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ny version i första posten. Mycket har ändrats.

Samma sak gäller. Testa, vad är bra/dåligt?

PS. Rate NanoMusic knappen ska inte fungera ännu