Problem: Nåt hände med batteriet inatt.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av alhal, 6 jun 2012.

1. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vet inte hur mhcket det var kvar på batteriet när jag somnade men uppskattningsvis 40-50% . Imorse när jag vaknade hade telefonen dött!! Den brukar ta 2-3% över natten. Kolla den bif skärmdumpen.

Någon som har några tips?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Bifogade filer:

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Om det inte är så i vanliga fall, var det antagligen någon app eller widget som hängde sig på något sätt; aldrig stängde av sig och därför höll telefonen aktiv.

3. Alamili

Alamili Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har hänt med mig också 2ggr. Jag är säker att jag stängde alla appar i bakgrunden. Är det non som vet mer?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

4. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har Noten i ca en månad. Det var problem med batteriet i början sen det blev bättre och bättre. Nu efter ca 15 timmar har jag fortfarande 62% kvar. Jag använder Noten normalt för surfa, kolla mejl, samtal osv. Däremot har jag ett program som heter juice defender ultimate. Det skyddar batteriet väldigt bra och effektivt enligt mig. Jag har smart screen saver oxå. Det är ännu ett suveränt program. Det var min erfarenhet som tänkte dela med. Hoppas det funkar. Jag kör fortfarande GB. Sent from my iPad using Tapatalk

Sent from my iPad using Tapatalk

5. TheSituation

TheSituation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detsamma hände mig inatt

I vanliga fall kan telefonen ligga utan ikopplad laddare över natten och endast förlora någon procent i batteri men inatt så tog batteriet i princip slut.
    Jag hade energisparläge samt wake lock aktiverat under hela natten. Trots det verkar den vakna till kortare stunder med jämna mellanrum och någon gång under natten ska även skärmen ha gått igång under en längre period. Vad beror detta på? Jag brukar även vara noga med att avsluta alla program innan natten.

6. TheSituation

TheSituation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Något som även är värt att notera är att jag förlorade signalen för det mobila nätverket sporadiskt strax innan jag somnade. Detta händer ganska ofta sedan jag uppgraderade till ICS, inte sällan får man starta och stänga appar för att inloggningen ska fungera. :neutral:

7. Haider

Haider Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

TheSituation: vilken applikation är det, som visar grafen?

8. Pedda74

Pedda74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Prova och starta om telefonen efter laddningen. Verkar behövas för mig när jag fick ics

9. Pedda74

Pedda74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ryck kabeln först

10. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Märkte också av detta sedan jag uppdaterade till Honeycomb. Det är processen l2_hsic som håller telefonen vaken. Händer oftast inte om man som Pedda74 säger pluggar ur laddkabeln och sedan startar om den.
    Ibland hänger sig processen ändå trots att man har gjort detta men det är sällan.

Det ser inte ut som det gör på thesituations bild dock (Inställningar -> Batteri -> Tryck på grafen). Snarare är skärmen avstängd och vaken är fylld stort sett hela tiden om det är l2_hsic som är boven i dramat.

Pedda74 gillar detta.