Nåt nytt om root?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Terihan, 12 aug 2011.

1. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tänkte bara höra om det finns nåt nytt om root för 2.3 uppdateringen till desire, slängde in den för att testa men har tröttnat på den nu ;) har inte så bra koll på xda så hjälp uppskattas:D

2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    nej det är inget nytt, är det något nytt så kommer kanske en nyhet på första sidan om det eller så har någon annan startat en tråd.

men jag förstår ändå inte varför man lägger in 2.3 uppdateringen ifall man vill ha root :S
    vill man testa 2.3 uppdateringen så finns den att lägga in utan låst bootloader.

3. Terihan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade kört orootat i några veckor innan det så jag la in den så fort den släpptes, var inte så sugen på att köra rootat då. Visste inte att den fanns med upplåst bootloader :S

4. inact_0030

inact_0030 Guest

5. Terihan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Revolutionary erbjuder att göra detta under s-off körningen också. Men du måste flasha in en SuperUser app själv för att få root access, det finns en länk hos revolutionary till en lämplig su-fil.

7. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har för mig att du kan nedgradera till 2.2 igen. Då bör väl den låsta bootloadern försvinna och du kan roota och ha dig fritt istället.

Inte 100% fakta eftersom jag inte gjort det själv men har för mig att jag läste det på modaco.

8. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har för mig att det inte går, man kan inte nergradera bara uppgradera (gick tidigare men den möjligheten är borta)

Men som den innan skrev, senaste versionen av Rovolutionary (0.4pre3) fixar nog biffen, vet inte om den kom igår eller när det var, men den har fixat så att man kan låsa upp senaste 2.3.3 på Incredible S

Då behöver man inte heller nergradera då man redan blir S-OFF

Revolutionary

9. inact_0030

inact_0030 Guest

Det finns en speciell HBOOT patch från revolutionary att flasha om man vill nedgradera. Den gör versionsnummret så lågt (eller hur det nu konkret går till) så att man sedan kan köra vilken RUU man vill och vara tillbaks till stock helt. Denna HBOOT låter sig alltså skrivas över av alla andra. Jag har sett folk som har haft den officiella GB och inom loppet av några tiotal minuter varit tillbaks på officiell froyo med original HBOOT.
    Man måste alltså börja med att köra Revolutionary 0.4pre3.

Last edited by a moderator: 15 aug 2011