Native mail pollar inte som den ska?

Discussion in 'Desire HD' started by loreli, May 19, 2011.

1. loreli

loreli Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör 2.3.3 nu, och för att försöka få ner mängden notifieringar så tänkte jag att jag ska ställa in så att mailen inte pollas dygnet runt utan bara någorlunda dagtidsmässigt. Så glad ihågen ställde jag in lite peaktimes och att hämta en gång i timmen då. Samt off-peak och hämta manuellt.

Nu till problemet. Den verkar tycka det är off-peak mest hela tiden och bara hämtar manuellt. Är det något jag missat/gjort fel?

Det är IMAP-konton som är inställda, ifall det hjälper.

Det jag vill uppnå är att mailen bara pollas mellan 8 och 22, men alla dagar i veckan.

Det verkar som om det lossnar om jag går in i mailappen och gör en manuell sökning, då kan det vara så att den börjar kolla en gång i timmen igen tills den uppnår nästa offpeak tillfälle (D.v.s. någon gång ikväll.)

Någon som känner igen detta beteende? Jag hade aldrig någon skillnad på förra versionen (2.2.1) så jag vet inte om samma fel eg. fanns där. Det är bara först i fredags jag testade ändra om det.

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du kollat under inställningar - konton och synkronisering så att det är i klickat att den skall kolla mailen där?

3. loreli

loreli Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gröna cirklar på alla där. Och jag har ett konto som är inställt att synka långsammare på off-peak och den synkar, men som sagt, långsammare. Så det verkar helt enkelt bara som den har problem med att gå tillbaka till peak.