nattladdning

Diskussion i 'OnePlus 9 Pro' startad av apache54, 15 februari 2023.

1. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hej jag har en oneplus 9 pro och när jag laddar debn på natten så säger den tex"optimerad nattladdning t etelefonen beräknas vara färdigladdad 05.30 men detta sker bara ibland hur kommer detta sig jag har inställningen aktiverad att den ska lära sig mitt sömnmönster och jag har verkligen ett rätt f f fast sömnmönster på vardagarna pga läggtider för barn och sjutsning till förskola innan jobb men varför är det bara helt random om nattladningen aktiveras eller inte o vad kan jag gra för att påverka den?

2. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Är telefonen fulladdad när du vaknar..? Sedan kanske det påverkar huruvida optimerad laddning går igång eller inte beroende på hur mycket batteri telefonen har när du lägger dig? Min Iphone kör inte heller optimerat alla gånger (eller så gör den det utan att notifiera mig, jag vet faktiskt inte).

3. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag har under en lång tid (kanske 3 månader) låtit den ladda hela natten fast den kommer upp i 100% väldigt snabbt så den ska förstå lättare mitt sömnmönster men nu när den e så oregelbunden har jag gettupp dom försöken o drar ur laddaren direkt när den når kanske 96% trots det så optimerar den endå nattladdningen ibland så det gör ju att det känns endå mer random