Fråga: Nattvy med dämpad skärm?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av mrmozart, 26 aug 2011.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På min N1 dämpades skärmen om man satte den i nattläget i klocka/alarm-appen som är standard. Den i Sense på min Sensation verkar dock inte göra detsamma? Trots nattläget lyses halva rummet upp. Drar man manuellt ner ljusstyrkan först så blir det mycket bättre.

Problemet kanske är att jag inte vill köra med auto på ljusstyrkan då jag tycker om att se skärmen tydligt. Batteriet är inget större problem då jag kan ladda ofta.

Finns det någon inställning som gör att skärmen automatiskt dämpas när man sätter på nattläget?

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nattläge är en specifik applikation eller? Borde gå med Tasker isåfall. Annars kanske du kan trigga på klockslag eller liknande...?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Tack för svaret. Nej jag menar en funktion i den vanliga klockan-appen som följer med telefonen. Man ställer in larm och kan sedan välja att ställa skärmen i nattläge så att man ska kunna se klockan på natten.

Ingen som har samma problem?

4. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Gentle alarm har en sådan funktion också, där kan du själv välja färg, ljusstyrka, teckensnitt och sånt lullull. Har själv aldrig använt mig av htc's nattläge någonsin :)
    Till GA finns där hur mycket som helst för dig att pilla med och den är även kompatibel med sleepbot.