Nav-programvara

Diskussion i 'Hero' startad av snurreludde, 20 dec 2009.

1. snurreludde

snurreludde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir tokig..har inte kunnat hittat någon Navigeringsprogramvara för bilar till Android..är det ingen som vet om det finns ett eller om det ligger ett i någon pipeline??

Alltså, ett prof.program..inget hemsnickeri som Nav4 eller liknande..e trött på program som inte håller det dem lovar..alltså, någon etablerad programvara, kanske TomTom eller nåt..

Nån som vet??

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

CoPilot finns ju, duger inte det? Eller hade du missat det?

3. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Nu vet jag inte hur reglerna säger om torrents men du kan ju besöka den stora piratsidan i Sverige för att hämta hem Copilot som tyvärr inte finns i vårat market än (lär väl dröja innan vi får betalapps och 2.1).

4. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm.

CoPilot är klart jämförbar med ex. TomTom o.d.

5. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar bli less..enligt hemsidan skall man ladda ner CoPilot från Android market..men, jag hittar ju för f-n inte CoPilot där..proffsprogramvara va det det hette va??

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Själv skulle jag aldrig "snylta" på annans arbete.....;)

"Den som letar han finner" från Swedroids framsida.....

https://swedroid.se/copilot-live-nu-for-skandiavien-till-det-facila-priset-22-60

https://swedroid.se/copilot-live-navigation-8-2

Plus någon mer artikel....:)

-----------------------------------

Google Nav funkar med lurar som kör Android 1.6 eller mer....
    Överkurs just nu för de flesta Heroägare.

"Officiella" tråden om detta där berörda utvecklare spånar:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583123

Gjorde ett längre test igår men hade problem med instabil GPS-mottagning.

:)

7. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Anledningen till att du inte hittar den på market är för att det är en betalapp och vi i Sverige har ju inte tillgång till betalapps än, så man får i detta fall skylla på Google. Om du rootar telefonen så kan du få tillgång till betalapps.

8. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jisses..

förlåt min dryghet..men finns det smartphones för att underlätta livet..eller finns de för att krångla till det..med Hero och Android börjar jag allvarligt tro att det är det sistnämnda...va det inte ett tag sen det va hippt att behöva "cracka" allt som man ville ha till sin dator eller telefon..kom igen..det e 2009 nu..det ska bara funka..

9. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jisses 2

alltså..man kan alltså inte få en prof.programvara för navigering för android..inte utan att betala skjortan, byta land och byta eller cracka telefonen...nej, nu närmar jag mig en windowsmobil med stormsteg..

10. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det kostar inte skjortan, det kostar 300kr för nordenkartor.

Som andra har skrivit i denna tråd så finns det sätt att få tag på denna programvara utan att betala, då är det upp till ditt samvete om du tycker att de som lägger ner jobb på att göa någon bra programvara inte ska få betalt för detta.

Och det är Google som gör så att vi inte kommer åt betalsidan av market, det är inte HTC's fel, det är inte Androids fel utan det är troligen för att lilla Sverige inte är tillräckligt stor marknad enligt Goggle.

11. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

LOL

För att det är billigare program och bättre utbud i deras programshop, hehe? 1000 appar varav 900 betalappar?

Anledningen till att det inte är klart för betalappar i 'Butiken' för Android lär vara att dom inte löst det med momsen i sverige än - så du kan på att passa på att byta land ändå, för det är lika mycket Sveriges fel som Googles att vi är så krångliga, hehe...

12. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Har du en källa till det påståendet?
    Alla europeiska länder har moms så varför skulle det vara ett problem och extra krångligt i just Sverige?

Jag tror snarare att de måste prioritera och när man väljer vilka länder man ska lägga energi på så är ett land med 80 miljoner invånare högre prioriterat än ett med 9 miljoner.

13. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Man kan nog hita flera anledningar som att Sverige har Hitta samt Eniro plus "affärsdrivande" verk som Lantmäteriet som strular till det...:P

Sammantaget så är då Sverige tämligen ointressant för Google att prioritera.

14. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det var inget påstående, det var spekulation, precis som alla andra teorier om varför vi inte har betalappar än...

15. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså..vi behöver nog skingra en del moln här...

för det första skiter jag ärligt talat i om det är android, google eller htc som gör att jag inte kan köpa prof.appar...jag har köpt en tel.med gps, rätta mig om jag har fel, men skulle man då inte kunna begära 2009 att en sjysst programvara borde finnas tillgänglig...

om förklaringen är att sverige är ett för litet land..varför i h-e säljer man då mobilen här?? skulle ju vara som att sälja mercor, men att vinterdäck var omöjligt att få tag på..ja jisses..och jag försäkrar, att det inte har med införselmomsen att göra..jag lovar..jag kan det där med momsen..

Självklart så kommer jag inte stjäla någon app..det finns väl ändå ingen på detta seriösa forum som försöker visa att detta går..eller?

när det gäller windowsmobiler kontra android finns säkert mycket att säga, framförallt till androids fördel...men om jag som prof.användare av en smarthphone vill ha prof.program så e det en direkt avgörande sak..om jag skulle köpa ett gps-program för 10 000 kr så skulle jag iaf tjänat in detta 1månad i min tjänst, av det enkla skälet att mina resor skulle minska ner till 20 tim mindre..så, proffsanvändare (läs brukare av tel, ej crackare av tel) är beredda att betala en hel del...

eller är det helt enkelt så att android är något för pojkar mellan 12-18 år som bara vill leka med mobilen..

hmm...börjar bli skeptisk...

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu har oftast inte pojkar mellan 12-18 år någon VISA funktion på sitt betalkort....:P

Att vi måste använda "Market Enabler" är ju mer bara att "gilla läget" just nu.

17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Helt klart dåligt att det i sverige på ett enkelt sätt inte går att få tag på en navigationsapp till android, suger helt klart. Själv så har jag skaffat Copilot fuskvägen, detta beroende på att det var det enda sättet & att jag verkligen behöver det & den dagen jag kan köpa det den normala vägen så köper jag det direkt...

18. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tragisk du är snurrelurre.. märks att du har absolut 0 koll på nått. gå köp dig en win mobil och skona oss plsss

19. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Han har väldigt vettig kritik måste jag säga. Alla är inte insnöade, och måste man vara det så kommer android aldrig slå igenom på samma sätt som tex. iphone. Och det vill vi väl? :)

20. snurreludde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha..på nåt sätt bekräftar du det jag inte ville skulle bekräftas..:)