Navigation till mini-pro?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av MrLeopoldStotch, 4 juli 2010.

1. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en kompis som funderar på att köpa en X10-mini-pro, men funderar på om det finns några fungerande Navigeringsprogram som fungerar med "mini" och om de i så fall på ett smidigt sätt går att köpa i Sverige.
    Någon som kan tipsa om ett Navigeringsprogram som funkar bra på mini?

2. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Jag kör med Navigon's Android app på min mini. Tycker den fungerar mycket bra.
    Den finns att ladda ner som 30 dagars test version på market.
    http://www.navigon.com/portal/sv/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html

Det finns också en navigations app förinstallerat på Mini'n, Wisepilot heter den.
    Det är också en 30dagars test version som sedan kostar. Jag har dock inte testat den så jag kan inte uttala mig om hur bra den är. Tror dock att den inte använder sig av förinstallerade kartor villket betyder att den laddar ner kartor efter hand. Kan bli dyrt om man är utomlands.

Last edited: 4 juli 2010
  3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Har inte testat Navigons Android-app, men jag har en Navigon-GPS och den fungerar väldigt bra. Har läst någonstans att om man köper appen får man tillgång till att ladda ner vilka kartor som helst. Tänk dock på att de tar ganska stor plats (ett 2GB minneskort räcker inte).

4. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

TomasL:
    Den ser ju helt okej ut, skall tipsa om den, tack för hjälpen!

ddjokke:
    Ja det är ju trevligt om man skall fara lite längre. En uppgradering av minneskortet måste ju ändå göras om man vill ha med lite musik.

5. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag har Navigon till min mini funkar hur bra som helst.
    Rekomenderas skarpt..

6. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

CoPilot live 8 kan rekomenderas...... billigt ca 300 för kartor......(fritt i pirathamnen dock.....!)

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Fler förslag finns på https://swedroid.se/wiki/index.php?title=GPS_Navigering. Men vilka som fungerar på små skärmar som X10mini framgår inte, kanske vore det bra om någon kunde lägga till en kolumn där för om programmet fungerar på små skärmar som X10mini.

8. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Synd att inte Garmin finns till android kör det i min N95 8g nu och funkar riktigt bra på den skärmen( är väl lika stor som mini)

9. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Det finns en android-telefon med Garmin: nüvifone A10. Kanske innebär det att Garmin kommer till övriga androider så småningom också.

10. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    inget fel på Wisepilot heller... efter provtiden kan du abbonera med ett upplägg som liknar spotifys.

11. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var i Tyskland/Danmark med bilen och X10 mini pro. Där funkar förinstallerad (google) navigationen utmärkt, telefonen visar på skärmen eller talar även om på engelska eller tyska hur man ska köra/gå. (Jag hade tysk SIM kort, med roaming hade navigationen förmodligen blivit dyrt.)

Tyvärr blev det sedan vid första sträcket inom riket bara kartor. Jag undrar om (gratis) google navigationen kommer någon gång till Sverige?

12. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Det dök upp en uppdatering till google map för ca 1 vecka sedan. Efter den uppdateringen var det första gången jag la märke till programmet Navigation. Har den alltid funnits där ?

13. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Ja, den har varit med från början på alla mina (två) Android-lurar jag ägt. Öppnar du appen kommer du till Google Maps om jag inte har helt fel för mig :)

14. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I Sverige kommer man med förinstallerad navigationen bara till Google maps, men som jag redan skrev, i Tyskland eller Danmark börjar telefonen vid varje krossning plinga och visa på skärmen hur man ska svänga. Efter installation av gratis TTS (text-to-speech) talar telefonen även, och ersätter mer eller mindre fullständigt en navigationslåda för bilen. En skillnad är ju att telefonens förinstallerad navigation laddar ner allt information via internet, däremot kan en vanligt navigationslåda inte kopplar sig till internet, men har informationen tillgängligt internt. Med telefonen kunde jag t.e. starta navigationen via WLAN i hotellet, och så länge man inte avvek ifrån förberäknade vägen, laddades sedan ingenting mer ner. Men i praktiken behövde jag också laddar ner en hel del på vägen via 3G/Edge.

Allt-i-allt var förinstallerad navigationen mycket nyttigt, och jag hoppas, att den kommer också till Sverige.

Stephan

15. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har kört Wisepilot för Symbian på min Satio. Fungerar utomordentligt bra, bra bättre än vad Wayfinder gjorde, till SonyEricsson OSE telefoner. Navigon har jag inte provat än men den kan inte vara mycket sämre än annat.