Navigation

Diskussion i 'Allmänt' startad av Sveos, 24 jul 2011.

  1. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Mobil.se hade ju ett test av GPS-navigatorer för ett tag sedan, men i min nyköpta HTC Incredible finns det med en "Bilpanel" som det i sin tur finns en "Premiumnavigation" till, som jag får använda gratis i 30 dagar.

    Vem står bakom den? Hur står sig den jmf. med de andra på marknaden och vad kostar den?

    Jag kan ju tillägga att jag inte tycker den verkar jättebra. Rösten är klar och tydlig och vägbeskrivningen verkar bra, men den hittar inte vissa småorter och inte Furuviksparken, t.ex.

    Annars funderar jag på att skaffa Navigons Android-app.
     
    Last edited: 24 jul 2011
  2. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Last edited: 24 jul 2011
  3. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 048
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Köpte Co-pilot live för några veckor sen för 150 kr, kartor över Norden ingår. Fungerar helt OK tycker jag, den missar nån enstaka fartkamera och ibland varnar den för att hastighetsgränsen är t.ex. 80 när det är 90. Antagligen skulle kartorna behövas uppdateras lite. Jag har alltså lagt in att den ska varna mig när jag kör fortare än 20 km/h över gränsen och då har den fel ibland.

    När jag köpte den var det visst nån kampanj, nu kostar den ca 250 kr.
     
  4. kribe

    kribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I Navigon kan du söka efter platser med Google. Samt att navigera till adresser i telefonboken. Navigon använder kartor från Navteq som är mycket bättre än TeleAtlas (som ägs av TomTom), åtminstone i norra Sverige
     
  5. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    OK, tackar. Vägbeskrivningen i den befintliga är som sagt bra, men vad man kan söka rätt på är kasst.

    Fick förresten detta svar idag från Navigon angående deras kartor: "Tack för att du hörde av dig till oss här på supporten angående dina frågor kring kartuppdateruingar för Mobile Navigator för Android. Applikationens kartmaterial är den senaste kartversionen som är tillgänglig vid publiceringen av programvaran. Därefter uppdateras kartmaterialet varje gång programmvaran uppdateras. Detta sker då gratis."