navigations program, vilket är bäst?

Diskussion i 'Applikationer' startad av morbideglidaren, 21 mar 2011.

1. morbideglidaren

morbideglidaren Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan, har sökt runt lite men inte hittat något intressant, vilket navigations program är det absolut bästa? någon som testat telenors program? kör Nexus S och gratis eller betal app spelar ingen roll

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Inte ett svar på vilket som är bäst men några alternativ finns listade under "gps navigation" i wikin här.

3. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är som alltid en smaksak vilket man tycker bäst om. Jag har provat både Sygic Aura och Navigon, och båda fungerar fint.

Sygic Aura har riktigt bra gränssnitt och hittar till allt möjligt. Däremot tycker jag att på min SGS tappar den allt som oftast bort vilken väg man befinner sig på när man kör i stora korsningar/motorvägskringlor. Egentligen gör det inte så mycket, då man innan man kör in i kringlan har väldigt tydliga instruktioner på vilka skyltar man ska följa.

Navigon är kvickare på att räkna om rutter när man "kör fel", och hittar väldigt bra. Något tråkigt gränssnitt, känns lite stelt och föråldrat. Väldigt tydligt däremot, man har aldrig något problem att förstå vart den vill att man ska ta vägen.

Smaksak dvs, men jag tycker båda dessa är bra. Om du är orolig för att inte hitta, eller avskyr lite pillrigare program, välj då navigon. Bryr du dig mer om ett behagligt och snyggt navigationsprogram, välj sygic. Båda tar dig rätt, utan tvekan.
    :)

Sedan finns det ju såklart en mängd andra program på marknaden, men om jag inte minns fel läste jag något test här på swedroid där någon jämfört åtminstone Navigon, Copilot och något till, och tyckte Navigon var det mest effektiva.

Hett tips är ju att ladda ner demoversioner där det finns tillgängligt. På 30 dagar eller vad det nu kan vara hinner man bilda sig en bra uppfattning. Du hittar info, recensioner, länkar med mera på ovan nämnda wikisida: https://swedroid.se/wiki/index.php?title=GPS_Navigering

Last edited: 21 mar 2011
  4. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Wisepilot

Alla kartor i cybern, uppdateras ofta och man slipper dem i mobilen