Navigera tillbaka i GUI

Diskussion i 'Hero' startad av roger, 18 okt 2009.

1. roger

roger Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Här kommer en riktig newbiefråga! Jag hat haft min Hero under helgen och börjar komma ganska bra överens med den nu. En sak undrar jag dock, finns det något sätt att navigera tillbaka i GUI:t utan att använda "back"-knappen? T.ex. om man gått in i meddelanden och sen vill gå tillbaka, om man gått till en hemsida i browsern och vill gå tillbaka till föregående eller om man läser ett mail i Gmail och vill gå tillbaka till inkorgen? Jag upplever det som svårt att nå "back"knappen om man håller telefonen i höger hand och navigerar med tummen. Jag tycker det är snyggt när man kan navigera överallt med hjälp av pekskärmen utan att behöva använda knapparna. Sökte runt lite på nätet men lyckades inte hitta något svar...

/Roger

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

jag är högerhänt men håller telefonen i vänster hand och pekar med höger pekfinger... inga problem för min del mao...

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Du kan alltid hålla i "home" knappen i några sekunder. Då får du en liten lista över de senast använda programmen.

Jag tyckte också back knappen var lite jobbig i början men har nu börjat vänja mig och tycker det funkar finfint med den. Du kan också ladda hem "Spare parts" för att ställa in funktion för "Hang up" knappen. Man kan ställa in den så att man kommer först till sin "Home screen" och sedan går in i "Sleep mode". Spare parts har för övrigt en hel del andra bra funktioner som batteri historik, snabbare animeringar mellan program och home screens o.s.v.