Navigering

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MDesire, 24 okt 2010.

1. MDesire

MDesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena
    Har haft min desire i några dagar och är nöjd än så länge.
    Jag undrar en grej bara.
    Jag har ett program som heter Navigation som följde med från början.
    När jag startar det så kommer det fram en ruta som det står: Kollar om navigering stöds.
    Denna försvinner aldrig...
    Är det något fel eller? Det verkar som jag får GPS kontakt för parabolen slutar blinka.

Mvh
    Magnus

2. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Den har inte stöd i Sverige ännu. Du får ta och köpa eller ladda ner något annat GPS program. Jag kör Navigon.

3. AndersLj

AndersLj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fattat det så att Navigation är en tilläggsfunktion till Google Maps, och att den ännu inte införts i Sverige.

För ett par veckor sedan köpte jag Navigon - till specialpriset 395 kronor med Norden-kartor. Det är ett mycket bra program, även om det har en del egenheter.

Man kan hämta hem en testversion från Markets och prova i 30 dagar (om de inte har ändrats sedan jag tittade sist). Eftersom jag skaffade programmet innan Markets fanns på svenska betalade jag på Navigons hemsida och fick en upplåsningskod.

När jag köpte fanns det två versioner av programmet på Markets. Testversionen var lite äldre. När man hämtat den, och registrerat betalningen, kunde man hämta hem den nyare och förbättrade versionen. Sedan kunde man radera den första. Kanske har de ändrat sedan jag skaffade programmet?

Ett litet bekymmer är att jag inte hittat någon bruksanvisning. Jag har sökt en hel del på Internet utan att hitta något. Har någon annan lyckats?

AndersLj

4. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Skulle rekommendera Copilot till Android. Köpte den för ca 265 kr med nordiska kartorna, fungerar mycket bra ......