Hej!
Vore tacksam om någon kan beskriva hur man går till väga för att komma igång.
Jag har laddat ned programmet till telefonen, installerat Navigon Fresh och Samsung Kies på min pc. Sen börjar problemen. Jag tänkte mig ladda ned kartor via usb-anslutningen men det verkar kräva att Sumsung Kies är igång och när det är igång kan jag inte starta Navigon på mobilen. Jag har provat följande.
Första varianten:
A1. Kopplar ihop mobilen och pc:en via usb-kabel.
A2. Får meddelandet
Ansluten. Tryck på hemknappen om du vill avsluta Samsung Kies. Det verkar i det läget inte kunna gå att starta några andra program på mobilen.
A3. Mobiltelefonen syns i Utforskaren. Försöker göra en nedladdning av kartor via programmet Navigon Fresh men programmet säger
Kan inte hitta Navigon-programmet. Kontrollera att din Navigon-enhet är påslagen och korrekt ansluten till datorn.
Andra varianten:
B1. Startar Navigon-programmet på mobilen. Får meddelandet
Anslut mobiltelefonen till en PC via USB. Öppna statusraden i displayens övre kant på mobiltelefonen. Klicka på ’USB-ansluten’>’Montera’. Navigon Fresh måste vara installerat på datorn! Navigon Fresh finns att hämta gratis på www.navigon.com/fresh.
B2. Ansluter usb-kabeln men får meddelandet
PC-anslutning endast tillgänglig i viloläge. Stäng program som körs.
B3. Bortser från meddelandet och drar ner statusraden men där står
USB har anslutits och trycker jag på texten kommer inget val upp, för att t ex kunna montera.
B4. Provar med Navigon Fresh men får samma fel som vid punkt A3 ovan. Kanske inte så underligt då mobilen nu inte syns i Utforskaren.
Click to expand...