Navigon, krångel, krångel...

Discussion in 'Galaxy S' started by DigiMan, Jul 5, 2010.

1. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Jag installerade navigon och lade kartorna på SDHC kortet, vid uppstart av programmet ska den ändå börja nedladdning av kartor.
    Försöker man köra via PC...Navigon Fresh "kan inte hitta navigonprogrammet, kontrollera att enhet är ansluten, bla, bla" den är ansluten jag ser den i enhethanteraren.
    Krånglar det jämt?
    Blir väl tvingad att ladda genom luren via wlan ändå.

Last edited: Jul 5, 2010
  2. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte testat navigon och vet inget om var den läser av kartorna. Jag antar dock att du ska lägga dem på det interna minnet och inte ditt SDHC-kort då SDHC-kortet mountas i sd under sdcard.

3. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra
    Jag har lagt kartorna i navigon\map i det interna minnet. Vid uppstart av navigon så känner han av kartorna och vips så dyker inte rutan om att ladda dom genom wifi lr dator upp och allt fungerar. Kompisen la programmet + kartorna på sitt sd kort och det fungerade också..dock på en acer Liquid.

4. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Detta bör vara lösningen, Galaxyn monterar sitt interna minne som sdcard/ o sdkortet som sdcard/sd/ vilket verkar göra att applikationer inte hittar inställningarna på sdkortet...

5. Sven

Sven Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vore tacksam om någon kan beskriva hur man går till väga för att komma igång.

Jag har laddat ned programmet till telefonen, installerat Navigon Fresh och Samsung Kies på min pc. Sen börjar problemen. Jag tänkte mig ladda ned kartor via usb-anslutningen men det verkar kräva att Sumsung Kies är igång och när det är igång kan jag inte starta Navigon på mobilen. Jag har provat följande.

Första varianten:
    A1. Kopplar ihop mobilen och pc:en via usb-kabel.
    A2. Får meddelandet Ansluten. Tryck på hemknappen om du vill avsluta Samsung Kies. Det verkar i det läget inte kunna gå att starta några andra program på mobilen.
    A3. Mobiltelefonen syns i Utforskaren. Försöker göra en nedladdning av kartor via programmet Navigon Fresh men programmet säger Kan inte hitta Navigon-programmet. Kontrollera att din Navigon-enhet är påslagen och korrekt ansluten till datorn.

Andra varianten:
    B1. Startar Navigon-programmet på mobilen. Får meddelandet Anslut mobiltelefonen till en PC via USB. Öppna statusraden i displayens övre kant på mobiltelefonen. Klicka på ’USB-ansluten’>’Montera’. Navigon Fresh måste vara installerat på datorn! Navigon Fresh finns att hämta gratis på www.navigon.com/fresh.
    B2. Ansluter usb-kabeln men får meddelandet PC-anslutning endast tillgänglig i viloläge. Stäng program som körs.
    B3. Bortser från meddelandet och drar ner statusraden men där står USB har anslutits och trycker jag på texten kommer inget val upp, för att t ex kunna montera.
    B4. Provar med Navigon Fresh men får samma fel som vid punkt A3 ovan. Kanske inte så underligt då mobilen nu inte syns i Utforskaren.

6. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du ska endast ansluta SGS i masslagrings läge och sen dra ner rullgardinen och klicka på fliken " USB har anslutits" där det står också " Välj att kopiera filer till/från datorn "

Sen borde Navigon Fresh hitta din enhet och installera mapparna;)

Last edited: Jul 17, 2010
  7. krofo

krofo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag fick det att funka genom att
    köra som masslagring
    montera sd
    starta navigon på telefonen
    sedan låta fresh hitta telefonen
    *nu klagade den på att jag inte hade något externt sd-kort, men gick vidare ändå*
    laddade ner kartorna
    klart

8. Sven

Sven Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack, jag fick det nu att fungera. Jag upptäckte att det under Inställningar > Om telefonen > USB-inställningar kan väljas hur den ska hantera en USB-anslutning. Jag valde Fråga vid anslutning och valde sen Masslagring när jag fick frågan då jag anslöt kabeln.

Men vilken märklig placering av den inställningen: under Om telefonen! Det känns inte logiskt.