Är det någon har installerat Navigon GPS till android? jag vet att man kan ta ner en trial men det är inte den versionen jag har hehe *blink* *blink* En polares jobbekompis föreslog att jag skulle ta ner Navigons GPS till android lurar och installera så kan jag köra den som fristående GPS i luren, tycker det känns lite onödigt att köra med google's version som dessutom tickar på en massa pengar när man använder den :/ Finns det nån bra guide till hur man installerar ? måste jag roota telefonen för att det skall funka? vilken version är den bästa att köra? En av anledningarna till att jag överhuvudtaget köpte en android lur var just att jag skulle kunna köra en fristående GPS så man slipper koppla in den vanliga gps'en.. på så sätt har man alltid gps med sig oavsett... tycker det är smidigt som attan då jag provat polarens Garmin nüvifone Hade varit kanon om det finns nån bra guide till hur jag skall gå till väga utan att knasa telefonen helt... eller om nån har gjort det samma och vill dela med sig av hur du gjorde
Har listat ut hur man installerar Navigon men så klart vill luren koppla upp sig vilket inte var min tanke tanken är att köra gps'en som standalone utan att den skall koppla upp sig o generera massa datatrafik... så vad jag behöver är en patchad version, wiki gav inte mycket tips om just detta.. får la googla järnet o se vad man kan hitta
vad jag vet funkar vanliga navigon alldeles utmärkt utan att använda datatrafik när man bara har laddat ner kartorna och rösten men har inte testat själv så är inte hundra
Kan bekräfta att Navigon MobileNavigator har stöd för "offline-mode". Ytterligare information återfinns här: http://www.navigon.com/portal/int/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html
Det stämmer att Navigon är en offline-navigator men, trialversionen behöver koppla upp sig för att kolla hur många dagar man har kvar på trialperioden, skulle tippa på att den variant som Rep0 har provat är en crackad variant av trial som behöver koppla upp sig och få ok från Navigon. Om man köper Navigon så fungerar den utan att behöva koppla upp sig.
Den kopplar även upp sig för att söka efter trafik information (Köer osv) Det ska gå att stänga av inne i navigon.
Dessa telefoner använder ju A.GPS A står för assisterad, alltså den kopplar upp sig mot en server för att snabbare beräkna på ett ungefär vart telefonen befinner sig, och för att snabbare ladda rätt kartor, Assisterad uppstart går att stänga av i stort sätt på alla Nav apllikationer jag stött på. I detta fall gällde det nog en vallidering eftersom det var första uppstarten.
Jo har app2sd, appen tar ca9mb då, sen tar nordenkartor några hundra meg, kör själv med europakarta tar precis över 2gig
Jo fast det är ju inte appen som tar galet mycket plats, det är kartorna. Som Klubba skrev tar bara Europa över 2gb
Jo, fast det är inget större problem för mig. Lättare att hitta plats på SD-kortet än internminnet. Om du vill ha mer plats på SD-kortet, så har jag för mig att jag läste någonstans att Sygic Aura inte tar mer än 1gb för europakartor på SD-kortet.
Ja det är klart, där tänkte jag helt fel. Har inte heller problem med att hitta utrymme på minneskortet och tror jag hade klarat mig mer än tillräckligt med nordenkartor