Fråga: Nedgradera från 2.3.5 till 2.3.3

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by mjoha, Nov 23, 2011.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon vänlig själ som kan beskriva så utförligt som möjligt hur man går till väga? Vill ha orginal 2.3.3 igen.

Anledning är att jag börjar misstänka att 2.3.5 har att göra med mitt kära R (roaming) bredvid täckningsstapeln, hade aldrig detta problem med 2.3.3. Visst det kan vara min operatör vilket jag vill kunna utesluta, någon som möjligen har en aning om det hela kan bero på 2.3.5?

Beskriv gärna så detaljerat som det går

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Lättast är att ominstallera 2.3.5. Då den innehåller många buggfixar så bör du använda den. För att ominstallera så stänger du av telefonen och startar den honom att trycka på musik upp knappen samtidigt som powerknappen.
    Men om du fortfarande trots allt vill gå ner i version så hos du det via ett program som heter Odin. Instruktioner för att flasha med odin finns klistad på forumet. Kan tyvärr inte hänvisa till tråden just nu då jag skriver från telefonen.

3. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Installeras 2.3.5 om, genom att jag trycker volym upp och power samtidigt? är det bara det jag behöver göra? om ej, vad bör jag mer göra?

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Du kan ju göra en factory reset först...
    Settings > Privat > Återställing till fabriksdata (all data på mobil raderas)

5. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har gjort factory reset.

6. Bowen

Bowen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Åh detta skulle jag också vilja göra. Min uppdatering från 2.3.3. till 2.3.5 hängde sig mitt i och blev inte slutförd korrekt. Sen dess har min telefon inte alls varit sig lik. Bl.a mycket mer program som ligger o drar i bakgrunden(kan gå in i rensa i RAM närsom och ALLTID stängs mellan 4-21! program) samt att batteritiden blivit avsevärt sämre för mig och även när jag laddat det fullt och kopplar från laddaren så har jag bara 97-99% batteri. Hel skum känns luren, gillar det inte alls. Så att nedgradera till 2.3.3. eller att på något sätt kunna ominstallera 2.3.5. fullständigt utan avbrott så kanske det blir bättre. Kan även tillägga att jag känt av samma problem med roaming som TS.

edit: Det jävla roaming problemet kommer bara mer o mer nu. Minst 1 gång per dag. Innan hände det typ bara 1-2ggr på månader. Jävligt irriterande att telefonen blivit som den blivit. Älskade luren innan alla problem.

Last edited: Nov 24, 2011
  7. lolish3k

lolish3k Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

8. kjo

kjo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också problem med 2.3.5. Spontana omstarter bl a. Dessutom har kamera-appen helt försvunnit utan orsak. Apparna byter plats osv. Har gjort reset men ingenting hjälper. Någon annan som har liknande problem? Kontaktat Samsung support utan att få lösning på problemen.