Nedgradera ifrån 2.3.3 till 2.1, möjligt?

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av RazerBlader, 31 jul 2011.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan alla Swedroidare, jag undrar om det är möjligt att nedgradera ifrån 2.3.3 till 2.1 på något vis?

För jag hittade detta och jag ångrar så hårt att jag inte väntade just nu, p g a att jag vill ha rooten nu, och dessutom när ROMen är bättre än stock med snabbheten så =/

2. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Officiellt går det ju inte. Men annars är det väl bara att flasha in som vanligt med tredjeparts "rom"?

3. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det finns inte tillgång till xRecovery eller dylikt, det enda som skulle gå är om det finns någon TFT-fil som man kan flasha via Flashtools, och jag har försökt och försökt med superoneclick (körde båda versionerna av expolitet och laddade ner den som funkade för att roota andriodversion 2.1 update 1, och kört olika exploit, även gingerbreak(V 1.0.0,1.1.0,1.2.0 med mera men inget verkar fungera hur envis man än är =/

4. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

5. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo, det är det, håller på och leker runt lite nu med telefonen, testar att installera baseband .54 nu t ex för att kolla om det ger något när jag försöker roota, och om inte annat så går jag på Firmwares, för jag har för mig alla dem är .ftf och således inte kräver någon rootåtkomst för att installeras via Flashtools, ni får gärna hjälpa mig, jag försöker febrilt för att lyckas med att nedgradera iaf =/ =P

Last edited: 31 jul 2011
  6. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    du behöver inte root för att flasha med flashtool! Och det går inte roota 2.3.3 det har jag redan sagt till dig flera gånger nu!

Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84

7. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag lyckades till slut med nedgraderingen :D jag körde in en firmware-fil som var från 2.1 update 1, så nu ska här rootas oh köra customROM 2.3.3 med SU, Busybox och hela kitet :D:D:D

8. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag ville nedgradera ifrån 2.3.3 till 2.1 för att använda en rootad version av det 2.3.3 som nu finns tillgängligt och som bygger på den officiella 2.3.3, så nog allt går det nu minsann :D

Tack för hjälpen den som tipsade om firmware-tråden, den kom mer än väl till pass :D

9. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    dom är prerootade, och folk upplever wlods m.m med de Rom:arna men det finns inget program i dagsläget som kan roota 2.3.3 för Xperia telefonerna.

Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Funderar lite på varför man vill ha den romen istället för 2.3.3 som SE utvecklat, som är erkänt snabbast? MObilen är ju grym som den är nu med 2.3.3 ifrån SE, varför ens behöva tänka på andra romar?

11. Plow

Plow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker 2.3 funkar perfekt.... speedtest net när jag testa det så starta telefonen om men annars funkar den klockrent........ enda appet jag saknar är swedbank men det kan jag leva utan

12. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    håller med dig

13. X10

X10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Varför finns inte swedbank appen? Bästa saken du kan ha i fickan förutom själva telefonen o visa kortet.....

14. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    du har hur många swedbank appar som helst på Market alla fungerar Förutom de utländska.

15. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hehe, ett tips är också Bankdroid, som fungera lika bra som Swedbankappen. Har t o m samma funktioner. Sorry för ut å seglar ifrån topic. :) Men alltså SE 2.3.3 är helt underbar. Jag tror att vissa buggar med appar som crashar mera beror på appen än SE.

16. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    fast du kan juh inte betala räkningar och sånt med bankdroid? Eller är det något jag missat? För det går med swedbank appen.

17. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

det är fortfarande version 2.3.3 ifrån SE som är den officiella som dem har moddat åt folket.

Jag använder i princip stock-ROM men med rooten som jag vill åt, och jag vill åt den för att kunna köra adfree då jag inte kan betala för alla apps, hur gärna jag än vill betala utvecklarna och stödja dem med att köpa betalversioner för att slippa ads, sedan så vill jag kunna klocka ner CPUn, och sedan så vill jag även kunna välja vilka processer som ska köras, och jag vill även kunna ta bort förinstallerade appar som jag aldrig någonsin kommer att använda för att frigöra lite av det begränsade internminnet som X10an har för apps, och ja, det är väl det jag kan komma på som motiverar mig till att vilja ha root-åtkomst allra mest, och för att få batteritider på en vecka istället för någon dag bara.

ROM Features
    - Based in Stock SE 2.3.3 ROM
    - FPS UNCAP fix (Thanks Z!)
    - Tweaked and prerooted (superuser files pre-installed, busybox pre-installed)
    - Removed bloatware

är de starka argumenten för ROMen som gör att jag vill ha den, även om den inte är 100% stabil så vill jag ändå ha den =P

18. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Jodå, det går. Man klickar i det grå fältet så kommer det upp en dock som man kan välja 4 val:

1. Uppdatera
    2. Redigera
    3. www
    4. radera

Så klickar man på WWW så kommer man ut på samma stället som Swedbanks app gör så du kan göra samma saker där som med appen.

19. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Går logga in med dosa i appen, då går det göra mycket mer än med att bara logga in med weblösenordet...vilket du gör med bankdroid.

20. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    men detta är ett fel med finger.print i build.prop så ta upp det med Sony Ericsson för det ligger i deras händer.