Nedgradera Youtube-appen

Diskussion i 'Applikationer' startad av emilakered, 7 jul 2012.

1. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Tjena!

Den nya Youtube-appen som kom nu för någon vecka sedan trivs jag inte alls med. Från att tidigare sitta och kika klipp på min 7"-platta (Honeycomb) varje dag drar jag mig nu från att ens försöka, utan kör hellre på telefonen.

Utan att gå in på för mycket detaljer är det flera saker som stör. Den nya kanal-feeden tar för mycket plats per objekt, och då man inte kan sortera bort typ ratings av de jag följer försvinner uploads i mängden. Vidare tvingar appen rotering till porträttläge vid visning av kommentarer etc, och vägrar att visa annat än fullskärm vid landskapsläge. Sammantaget, totalt tvärt emot hur jag använder min platta, och helt galet irriterande.

Nu till saken. Är det här något andra har funderat på, eller är jag ensam? Går det att enkelt nedgradera till äldre Youtube-appen för plattor, även på o-rootad enhet? Och, i så fall, någon som sitter på apk?

Last edited: 7 jul 2012
  2. strangert

strangert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    På min Asus transformer ser allt sig likt ut. Men jag håller med dig, på mobilen ser det hemskt ut och onödigt stort.
    Kan du inte bara avinstallera Youtube från plattan och på så vis få tillbaka original appen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Tyvärr är plattans originalapp FÖR gammal, Google ändrade något med Youtube för ett halvår sedan eller så vilket krävde en uppdatering för att appen skulle fungera igen.

Intressant att din Transformer är sig lik. Undrar om det kan vara så illa att nya appen tycker min upplösning (1024x768) är för låg, och hanterar plattan som en telefon? Jag får uppdatera YT på damens Xperia Sola också, se om den blir identisk där.

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  5. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Den där verkar dock vara för ICS? Jag kör HC (eftersom Samsung är.. inte direkt snabba, kan vi säga), vet i och för sig inte om det spelar någon roll. Får helt enkelt testa, värsta som kan handa är att jag får återvända till den "uppgraderade"..
    :)

EDIT: Spanade på Damens, men hon har Gingerbread så sitter med gamla versionen. Så här ser YT ut för mig på plattan.

Rutorna tar upp alldeles för mycket plats - ser inte ens fyra stycken! Förutom det, ingen filtrering på bara uploads, sjukt korkat. Är det här samma som andra plattor har, eller är det mobilvarianten?

Likadant här, för att visa kommentarer och info måste man vara i porträttläge. Använder aldrig plattan så, utan måste rotera runt hela tiden. Mycket irriterande.

Last edited: 8 jul 2012
  6. strangert

strangert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
  7. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    Vill minnas att jag läste något liknande om någon app på XDA för Kindle Fire. Tror att någon lyckats åtgärda det på en tablet genom att skala alltihop med LCDDensity eller liknande(kräver ju dock tyvärr root).

Ska prova på min Kindle Fire med ICS och se ifall det gör någon skillnad.

Edit: Det var inte min dag idag så mjukvaruknapparna på min Kindle gick sönder och min telefon vill inte få igång YouTube appen alls, hurra! Hur som helst så känns det bekant att det finns 3 steg. Alltså Telefon, högupplöst telefon/liten tablet och tablet. Var jag hört det är jag dock ytters osäker på.

Edit2: Det var nog detta jag läst innan http://developer.android.com/guide/practices/screens_support.html.

Som synes finns stegen small, normal, large och extra large. Vet att någon utvecklare av en ROM satt och velade mellan large och extra large.

Last edited: 12 jul 2012